| کد مطلب: ۱۱۲۸۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

ترور نافرجام ترامپ انتخابات آمریکا متحول می‌کند نه آنطور که فکر می‌کنید

مشت گره شده ترامپ در اذهان مردم باقی می‌ماند

تعداد رای دهندگان سرگردان برای تغییر واقعی و حمایت از رئیس جمهور سابق وجود ندارد. اما این امر حامیان او را برانگیخته خواهد کرد.

 مشت گره شده ترامپ در اذهان مردم باقی می‌ماند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، تلاش برای ترور دونالد ترامپ نمادی از دموکراسی در نقطه شکست آن است.

این نظرسنجی تصویر بسیار تیره‌ای را نشان می‌دهد: بیش از ۸۰ درصد بر این باورند که کشور اکنون بیش از هر زمان دیگری در طول عمرشان با انشقاق مواجه شده است. اکثریت مشابه معتقدند که ایالات متحده به طور جدی در مسیر اشتباه قرار گرفته و اعتماد به نهادهای دموکراتیک حاکم بر کشور و افرادی که آنها را اداره می کنند در پایین ترین سطح تاریخی قرار دارد.

از آنجایی که رهبران هر دو حزب سیاسی عجله دارند تا دیگری را به دلیل استفاده از لفاظی هایی که به طور خاص برای ایجاد تفرقه و ایجاد تفرقه طراحی شده است محکوم کنند، مردم آمریکا بیش از پیش در باتلاق بدبینی و دوقطبی شدن فرو می روند. همواره هشدار می دادم که خشونت نتیجه منطقی نفرت سیاسی در آمریکا امروز است و اینگونه نیز شد.

برخی از پیش‌بینی‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که وضعیت ترامپ در روزهای آینده بهتر خواهد شد. من حتی پیشنهاداتی را به صورت آنلاین شنیده‌ام که نشان می‌دهد ترامپ با اختلافات تاریخی حزب جمهوری‌خواه را به پیروزی می رساند. اما فرض پشت این پیشگویی این است که رای دهندگان کافی وجود دارد که مایل به تغییر عقیده خود هستند. اما چنین وضعیتی در حال حاضر وجود ندارد.

به عنوان کارشناس نظرسنجی و تحلیلگر سیاسی برای نزدیک به چهار دهه، یاد گرفته ام کسانی را که ادعا می کنند بلاتکلیف هستند، اما در واقع ترجیح نامزدی مشخصی دارند شناسایی کنم. با نزدیک شدن به روز انتخابات، تنها ۴ درصد از رای دهندگان آمریکایی واقعاً بلاتکلیف هستند - کمترین درصد در دهه های مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری. همه قبلاً طرف‌هایی را انتخاب کرده‌اند، و تعداد معدودی که انتخاب نکرده‌اند، احتمالاً هیچ‌کس را انتخاب نمی‌کنند.

به همین دلیل است که محکوم شدن ترامپ در ۳۴ مورد اتهام و عملکرد وحشتناک بایدن در مناظره تأثیر چندان مهمی نگذاشت. تیراندازی به رئیس جمهور سابق، هر چند تکان دهنده و وحشتناک است، احتمالاً تأثیر مشابهی خواهد داشت. در پایان، اکثر رای دهندگان ساکن خواهند شد و به وفاداری های حزبی سنتی خود باز خواهند گشت. معدود رأی دهندگانی که طی چند روز آینده به دلیل همدردی به سمت ترامپ حرکت می کنند، به احتمال زیاد پس گردهمایی های انتخاباتی به عقب برمی گردند.

اما تیراندازی در پنسیلوانیا در روز شنبه همچنان تاثیر زیادی در روز انتخابات خواهد داشت. این تضمین می کند که هر حامی ترامپ در حال حاضر در ماه نوامبر رای دهنده ترامپ باشد. در ماه‌های اخیر، پرزیدنت ترامپ از پیروان پرشورتر و متعهدتری نسبت به کمپین بایدن بهره برده است، اما تیراندازی در چنین فضایی باعث ایجاد شکاف خواهد شد. شما می توانید آن را در پنسیلوانیا و در اکثر گردهمایی های ترامپ در سراسر کشور به نمایش بگذارید.

رأی دهندگان ترامپ می توانند با خوشحالی سرنخ بدهند و مشتاقانه از فرصت بدست آمده برای شنیدن داستان قهرمان خود استقبال کنند مدتی به اندازه ۹۰ دقیقه و یا حتی بیشتر. این شکاف مشارکت حداقل یک یا دو درصد ارزش دارد. از آنجایی که تیراندازی در پنسیلوانیا اتفاق افتاد، تأثیر آن در ایالت بسیار مهم خواهد بود. این تضمین نمی کند که ترامپ پنسیلوانیا را برگرداند. اما راه طولانی و پر پیچ و خم جو بایدن حتی طولانی تر و دشوارتر شد. اساسا، رای دهندگان ترامپ انرژی می گیرند اما رای دهندگان بایدن ضعیف شده اند.

اشتباه نکنید: ژست نافرمانی ترامپ، مشتی که به بالا گرفته و می چرخاند در حالی که با خونریزی از صحنه بیرون آید، تصویری خواهد بود که مردم در پای صندوق رأی‌گیری وقتی به انتخابات ۲۰۲۴ فکر می‌کنند به یاد می‌آورند. «جنگ» آخرین کلمه او قبل از خروج بود. تجمع و مبارزه دقیقاً همان کاری است که رای دهندگان او از هم اکنون تا روز انتخابات انجام خواهند داد. فقط لحظاتی پس از تیراندازی به ویدیو نگاه کنید، رأی دهندگان عصبانی فریاد می زنند و به رسانه ها فحش می دهند. تیراندازی که باید ما را به هم نزدیک کند ممکن است آمریکایی ها را حتی بیشتر از هم دور کند.

برعکس، جو بایدن یا هر نامزدی که دموکرات‌ها معرفی می‌کنند، شدت رأی‌دهی یا اطمینان مشارکت مشابهی نخواهد داشت. تصور اینکه بایدن یا هر یک از نامزدهای بالقوه دموکرات در حال حاضر حملات تمام عیار مردمی را علیه رئیس جمهور سابق انجام دهند سخت است. چرا که با برچسب زدن او به عنوان تهدیدی برای دموکراسی، بیشتر توانایی آنها در بازی با کارت ترامپ از بین رود. ترامپ از یک تهدید واقعی برای دموکراسی جان سالم به در برد.

با این حال، در حالی که حادثه تیراندازی به ترامپ برای روزها بر گفتگوهای سیاسی و پوشش مطبوعاتی مسلط خواهد بود، مهم ترین رویداد مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نخواهد بود. همچنین انتخاب نامزد معاون رئیس جمهور توسط ترامپ، یا همایش های سیاسی احزاب یا آنچه هر یک از نامزدها در هفته های آینده می گوید و انجام می دهد، نخواهد بود.

این تمایز توسط اولین و محتمل‌ترین مناظره ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد که رئیس‌جمهور سابق را در صندلی راننده انتخابات قرار می‌دهد و رئیس‌جمهور کنونی را گیج و سردرگم می‌کند و تلاش می‌کند تا قابل‌اعتماد باقی بماند و در واقع زنده بماند.

تاریخ به روش های مرموز کار می کند. همانطور که قتل جورج فلوید تأثیری ناخواسته اما ماندگار بر کل کشور داشت، تیراندازی به دونالد ترامپ نیز به گونه‌ای تأثیرگذار خواهد بود که تیرانداز هرگز قصد نداشت. دموکراسی آمریکایی در آستانه فروپاشی است، با این حال، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اکنون ترامپ را می بازد.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار