| کد مطلب: ۱۱۲۸۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد

چین یکصد میلیون یوان به طالبان کمک میکند

به گفته سفیر چین در کابل، این کشور برای کمک به خانواده‌های مهاجران بازگشته به افغانستان، یک‌صد میلیون یوان به حکومت سرپرست طالبان کمک اعطا خواهد کرد.

چین یکصد میلیون یوان به طالبان کمک میکند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سفیر چین در کابل در دیدار با سرپرست وزارت اقتصاد حکومت سرپرست طالبان، در مورد تحکیم همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری میان افغانستان و چین گفت‌وگو کرد و گفت: این کشور به مهاجران اخراج شده افغان یکصد میلیون یوان (نزدیک به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار) کمک خواهد کرد.

خبرگزاری صدای افغان (آوا) نوشت: دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد حکومت سرپرست طالبان و ژاو شینگ، سفیر چین در کابل، در این دیدار درباره تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجاری افغانستان و چین، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی دهلیز واخان، علاقمندی شرکت‌های چینی به سرمایه‌گذاری در افغانستان، افزایش حجم تجارت بین دو کشور، آغاز کار ساخت جاده معدن مس عینک لوگر و تداوم برنامه‌های آموزشی برای کارمندان از طرف کشور چین صحبت کردند.

کمک یک‌صد میلیون یوانی چین قرار است در هماهنگی با حکومت سرپرست طالبان و برای رفع نیازمندی‌های مهاجرین استفاده شود.

همزمان با انتشار این خبر، دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان افغانستان اعلام کرد امروز یک هزار و ۹۵۳ مهاجر از مرزهای پل ابریشم ولایت نیمروز، سپین بولدک ولایت قندهار و خط فرضی تورخم ولایت ننگرهار، به طور اجباری یا داوطلبانه به کشورشان بازگشته‌اند.

وزیر کشور پاکستان با تعیین ضرب الاجل برای پناهجویان غیرقانونی که بیشتر آنان را اتباع افغان تشکیل می‌دهند، افزود از تاریخ اول نوامبر ۲۰۲۳ (۱۰ آبان) به بعد با پناهجویان غیرقانونی هیچ مماشاتی نخواهد شد و ضمن اخراج، دارایی‌های این افراد نیز ضبط و مصادره می‌شود.

اخراج پناهجویان غیرقانونی افغان از سوی پاکستان در شرایطی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین دو همسایه بر سر تروریسم از جمله معضل گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در حال افزایش است.

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار