| کد مطلب: ۱۱۲۸۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد

زلنسکی: اشتباه بایدن را به خاطر کمک‌های آمریکا به اوکراین نادیده می‌گیرم

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بعد از گاف «جو بایدن» همتای آمریکایی خود در اشتباه خطاب کردن نامش در نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: به خاطر کمک‌های آمریکا به اوکراین می‌توانیم از اشتباه بایدن چشم بپوشیم.

زلنسکی: اشتباه بایدن را به خاطر کمک‌های آمریکا به اوکراین نادیده می‌گیرم

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی به طور ضمنی به این مساله اشاره کرد که از اشتباه جو بایدن در خطاب کردن ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور اوکراین ناراحت نشده است. وی اظهار داشت: جو بایدن به طور تصادفی از من با عنوان پوتین یاد کرد که به خاطر حمایت‌های آمریکا از اوکراین، می‌توان اشتباه او را فراموش کرد.

بایدن روز پنجشنبه در نشست سران ناتو در واشنگتن به اشتباه از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به عنوان ولودیمیر زلنسکی یاد کرد و دو ثانیه بعد اشتباهش را اصلاح کرد.

زلنسکی امروز (شنبه) در فرودگاه شانون ایرلند و در دیدار با سیمون هریس نخست وزیر ایرلند به خبرنگاران گفت: این یک اشتباه است. آمریکا از اوکراین حمایت زیادی کرده است و فکر می‌کنم این اشتباه قابل فراموش شدن است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ادامه گاف های خود، پنجشنبه شب درحالی که در جمع رهبران ناتو صحبت می کرد، گفت: «اکنون می خواهم میکروفون را به رئیس جمهور اوکراین تحویل دهم که اراده و شجاعت زیادی دارد. خانم ها و آقایان، این شما و این هم رئیس جمهور پوتین.»

این اشتباه در میان افزایش فشارها بر بایدن برای کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا به دلیل کاهش سطح هوشیاری و عدم ثبات گفتاری وی است.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار