| کد مطلب: ۱۱۲۸۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد

زمان اعلام رأی دادگاه لاهه درباره اسرائیل

دیوان بین المللی دادگستری جمعه آینده ۱۹ ژوئیه نظر خود را درباره عواقب و پیامدهای حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی اعلام می‌کند.

زمان اعلام رأی دادگاه لاهه درباره اسرائیل

به  گزارش آرمان ملی آنلاین؛ دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند امروز جمعه اعلام کرد که نظر خود را درباره عواقب و پیامدهای حقوقی ناشی از اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی رزو جمعه آینده ۱۹ ژوئیه اعلام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تعداد بی‌سابقه ۵۲ کشور در ماه فوریه گذشته در دیوان بین المللی دادگستری دفاعیات و اسناد خود را برای افشای پیامدهای حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین ارائه کردند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ از دیوان بین المللی دادگستری خواست که نظر مشورتی خود را که نظری غیرالزام آور است، اعلام کند.

اگرچه رژیم صهیونیستی در گذشته چنین نظراتی را نادیده گرفته است، اما نظر دیوان بین المللی دادگستری در هفته آینده ممکن است فشارهای سیاسی را علیه این رژیم به دلیل جنگ ویرانگر و ادامه‌دار ۹ ماهه در نوار غزه تشدید کند.

دیوان بین المللی دادگستری که وابسته به سازمان ملل متحد است، تنها دادگاه بین المللی است که به اختلافات بین کشورها رسیدگی می‌کند و در مورد مسائل حقوقی بین المللی نظرات مشورتی ارائه می‌کند.

 

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار