| کد مطلب: ۱۱۲۷۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

رزمایش دریایی چین و روسیه

‎وزارت دفاع چین اعلام کرد رزمایش دریایی مشترک میان نیروهای مسلح چین و روسیه در جنوب چین در حال برگزاری است و هدف آن تقویت توان طرفین در مقابله با تهدیدات امنیتی عنوان شده است.

رزمایش دریایی چین و روسیه

به گزارش آرمان ملی آنلاین، وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای هدف از رزمایش مشترک نیروهای مسلح چین و روسیه را که در جنوب چین آغاز شده، نشان دادن عزم و توانایی طرفین در مقابله مشترک با تهدیدات امنیتی خواند.

بر اساس بیانیه‌ای که این وزارتخانه در فضای مجازی منتشر کرد، این رزمایش تا اواسط ماه میلادی جاری ادامه خواهد داشت و هدف از طراحی آن برجسته‌کردن عزم و توانایی‌های دو طرف در مقابله مشترک با تهدیداتی است که علیه امنیت دریایی و حفظ صلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای وجود دارد.

علاوه بر این، وزارت دفاع چین اعلام کرد این رزمایش مشترک می‌تواند به تعمیق مشارکت راهبردی جامع و همه‌جانبه میان چین و روسیه کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع چین نیز درباره این رزمایش که «مانور دریای مشترک 2024» نام دارد در یک نشست خبری گفت: «این رزمایش بر اساس برنامه همکاری نظامی سالانه چین و روسیه و توافق دوجانبه انجام می‌شود و قرار است تا اواسط ژوئیه ادامه یابد.»

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار