| کد مطلب: ۱۱۲۷۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

واکنش مسکو به ارسال اف-۱۶ به اوکراین: آمریکا سردسته تبهکاران جنگی است

در پی اظهارات مقامات آمریکا مبنی بر آغاز فرایند تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین، وزارت خارجه روسیه آمریکا را سردسته تبهکاران جنگی خطاب کرد.

واکنش مسکو به ارسال اف-۱۶ به اوکراین: آمریکا سردسته تبهکاران جنگی است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، در پی اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آغاز فرایند تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین، وزارت خارجه روسیه گفت این امر نشان می‌دهد واشنگتن سردسته «تبهکاران جنگی» است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در اجلاس سران ناتو در واشنگتن گفت: «همین حالا که ما صحبت می‌کنیم، فرایند انتقال جت‌های اف-۱۶ از دانمارک و هلند در حال انجام است و این جت‌ها همین تابستان در آسمان اوکراین پرواز خواهند کرد.»

سران ناتو همچنین اعلام کردند این ائتلاف نظامی در نگهداری، تأمین مهمات و دیگر مسائل مربوط به جنگنده‌های اف-۱۶ نیز از اوکراین حمایت خواهد کرد، از جمله در آموزش خلبانان جدید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه مکرراً نسبت به تداوم حمایت‌های تسلیحاتی غرب از اوکراین هشدار داده و گفته است تنها دستاورد این کمک‌ها طولانی‌شدن جنگ و به تعویق افتادن شکست اوکراین است. مسکو همچنین با اشاره به توانایی این جنگنده‌ها در حمل سلاح‌های هسته‌ای، پیش‌تر گفته بود ارسال اف-۱۶ به اوکراین را پیامی معنادار از سوی سیاستمداران غربی در حوزه هسته‌ای تلقی خواهد کرد.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار