| کد مطلب: ۱۱۲۷۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد

ترامپ: بایدن در رقابت‌های انتخاباتی می‌ماند

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا، برخلاف گفته‌های پیشین خود، پیش‌بینی کرد که بایدن علی‌رغم درخواست‌های فزاینده دموکرات‌ها برای کنار کشیدن از انتخابات، در رقابت‌های ریاست جمهوری باقی بماند.

ترامپ: بایدن در رقابت‌های انتخاباتی می‌ماند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز گفت، بایدن ۸۱ساله کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی را به دلیل سن و سالش رد کرده است.

در این میان، بایدن بارها گفته که در رقابت‌ها می‌ماند.

ترامپ در ادامه مصاحبه خود افزود: «جالب اینجاست که بایدن قدرت زیادی دارد، زیرا نمایندگان را در اختیار دارد. می‌دانید، وقتی نمایندگان را دارید این اختیارات را هم دارید، مگر اینکه بایدن خودش بگوید «من می‌روم بیرون»، در غیر اینصورت آن‌ها نمی‌توانند کاری برای بیرون کشیدن او انجام دهند جز اجرای متمم ۲۵.»

متمم بیست و پنجم قانون اساسی ایالات متحده به معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه این امکان را می‌دهد که اعلام کنند رئیس جمهور قادر به انجام اختیارات و وظایف خود نیست و این شغل را به معاون رئیس جمهور به عنوان سرپرست ریاست جمهوری منتقل می‌کند. هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا یا دموکرات‌های ارشد این گزینه را پیش برده باشند.

ترامپ به عنوان رقیب بایدن ادامه داد: «او غرور دارد و نمی‌خواهد دست از کار بکشد. او نمی‌خواهد این کار را انجام دهد. به نظر من این چیزی است که او می‌خواهد.»

این مصاحبه در حالی انجام شده که دموکرات‌ها در پی مناظره نامناسب بایدن با ترامپ در ۲۷ ژوئن از وی ناامید شده و گمانه‌زنی‌هایی برای جایگزینی بایدن با یک کاندیدای بهتر مطرح شده است.

همچنین این پیش‌بینی ترامپ با ویدیوی که چهارشنبه گذشته دیلی‌بیست از او منتشر کرد، مغایرت دارد. او در این فیلم گفته بود: «بایدن از رقابت‌ها کناره‌گیری می‌کند و می‌رود و بعد ما با کامالا هریس طرف هستیم.»

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار