| کد مطلب: ۱۱۲۷۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

دموکرات‌ها برای برکناری بایدن تلاش می‌کنند

خروج بایدن از رقابت‌های انتخاباتی تحولی تاریخی خواهد بود که ایالات متحده در دهه‌های گذشته شاهد آن نبوده است.

دموکرات‌ها برای برکناری بایدن تلاش می‌کنند

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ واشنگتن در حال آماده شدن برای هفته‌ای است که شاید یکی از مهم‌ترین هفته‌های اخیر از نظر سیاسی باشد؛ چرا که کنگره ایالات متحده روز امروز (دوشنبه) دوباره تشکیل جلسه می‌دهد و قانون‌گذاران برجسته دموکرات با این اصرار یا تعهد مواجه خواهند شد که اگر قصد دارند از جو بایدن به‌عنوان نامزد مجدد خود حمایت کنند، این فرصت برای آن‌ها فراهم باشد.

 روز گذشته فشار‌ها در کنگره بالا گرفت و برخی از دموکرات‌های برجسته مجلس نمایندگان در یک جلسه مجازی به حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان گفتند که معتقدند رییس‌جمهور بایدن باید پس از عملکرد ضعیف در مناظره در برابر دونالد ترامپ و مصاحبه‌ی ضعیف با ABC از رقابت کنار برود.

مجلس سنا و مجلس نمایندگان هر دو برای اولین بار از زمان مناظره بایدن و ترامپ و به طور همزمان در واشنگتن جلسه خواهند داشت، که در طی آن بایدن در بیان نظرات خود، دچار سردرگمی شد و نتوانست به طور موثری با انبوهی از حملات و دروغ‌های رییس جمهورسابق؛ دونالد ترامپ، مقابله کند.

این اتفاق، موضوع بررسی مجدد توانایی بایدن برای ریاست جمهوری برای چهار سال دیگر را به خود جلب کرده است؛ چراکه او با ۸۱ سال سن، مسن‌ترین رییس جمهور در تاریخ ایالات متحده است و در نظرسنجی‌های اخیر به دلیل سؤالاتی آمادگی ذهنی ضعیف و مسئله زوال عقل، رتبه‌ای بسیار کمتر از حد انتظار کسب کرده است.

بازگشت قانونگذاران به کاپیتول هیل (کاخ کنگره آمریکا) می‌تواند رهبران حزبی را تحت فشار قرار دهد که از جمله آن‌ها چاک شومر؛ رهبر اکثریت سنا، نانسی پلوسی؛ رئیس سابق مجلس نمایندگان و جیمز کلایبرن؛ نماینده کنگره در کارولینای جنوبی هستند که در صورتی که اثبات کنند بایدن بایدن می‌تواند ادامه دهد، باید در رقابت باقی بماند، و همچنین به کسانی که از او ترغیب می‌کنند که دست از کار بکشد، این فرصت را بدهد تا حمایت خود را از کاملا هریس عنوان و دلایل خود را مطرح کنند.

روز گذشته گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه در جلسه بعد از ظهر با یکشنبه جفریس و جری نادلر از نیویورک و جیمی راسکین از مریلند، ظاهرا در میان گروه قابل توجهی از قانون‌گذارانی بودند که به جفریس گفته بودند، بایدن باید رقابت ریاست‌جمهوری را ترک کند.

در روز‌های پس از مناظره و مصاحبه بایدن با ABC، تعدادی از نمایندگان دموکرات کنگره آشکارا از بایدن خواستند از قدرت کناره گیری کند و گزارش‌های دیگری نیز منتشر شد مبنی بر اینکه مارک وارنر؛ سناتور ویرجینیا، به دنبال جمع آوری گروهی از دموکرات‌ها از مجلس عالی برای تشویق بایدن به کناره گیری از کارزار رقابت انتخاباتی در شرایط بحران زده حزب دموکرات است.

بایدن یکشنبه (روز گذشته) را به مبارزات انتخاباتی خود در پنسیلوانیا گذراند، جایی که جان فترمن؛ سناتور دموکرات این ایالت، تلاش‌های بایدن را به بهبودی خود از سکته مغزی تشبیه کرد و گفت: «می‌دانم که یک بحث خشن چیست و من به عنوان سناتور شما اینجا ایستاده‌ام.»

بایدن به حامیانش در فیلادلفیا اصرار کرد که او کسی است که آمریکا را در دور دوم متحد می‌کند. او جمعه گذشته به ABC گفت که اجرای مناظره‌اش «شب بدی» بود، در حالی که اهمیت محبوبیت پایین خود را کم اهمیت جلوه داد و اصرار داشت که او قادر به انجام و ادامه رقابت انتخاباتی است.

با این حال، مصاحبه بایدن در فیلادلفیا، نگرانی‌ها را برطرف نکرد. آدام شیف؛ نماینده دموکرات کنگره، که انتظار می‌رود در انتخابات به عنوان سناتور کالیفرنیا در ماه نوامبر پیروز شود، در گفتگو با ان بی سی نیوز گفت: «بایدن یا باید قاطعانه برنده شود و یا باید مشعل را به کسی بسپارد که بتواند این کار را انجام دهد. به همین سادگی!»

آدام شیف گفت: کامالا هریس، معاون رییس‌جمهوری می‌تواند قاطعانه ترامپ را شکست دهد و برخی از قانون‌گذاران مجلس نمایندگان نیز در جلسه مجازی خود به جفریس گفته‌اند که هریس محتمل‌ترین فردی است که می‌تواند نامزدی دموکرات‌ها را به دست گیرد. گویا مقرر است که گروه دموکرات مجلس نمایندگان فردا (سه شنبه) به صورت حضوری در رابطه با این موضوع تشکیل جلسه دهد.

خروج بایدن از رقابت‌های انتخاباتی تحولی تاریخی خواهد بود که ایالات متحده در دهه‌های گذشته شاهد آن نبوده است و می‌تواند یک رقابت شدید را پیش از گردهمایی حزب در شش هفته آینده در شیکاگو، آغاز کند.

گفتنی است؛ آخرین رئیس‌جمهوری که از انتخاب مجدد خودداری کرد، لیندون بی جانسون بود که در سال ۱۹۶۸ در بحبوحه کشتار جنگ ویتنام، کاهش محبوبیت و نگرانی در مورد سلامتی‌اش، مبارزات انتخاباتی خود را رها کرد.

 

 

منبع : جماران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار