| کد مطلب: ۱۱۲۷۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد

روزنامه عبری ‎زبان هاآرتص گزارش داد:

اسرائیل پایگاه‌های نظامی خود را هم بمباران می‌کند

بر اساس دستورالعمل هانیبال، ارتش اسرائیل از هر روشی برای جلوگیری از اسیر شدن سربازانش استفاده می‌کند حتی کشتن آنها.

اسرائیل پایگاه‌های نظامی خود را هم بمباران می‌کند

 به گزارش آرمان ملی آنلاین: ارتش رژیم صهیونیستی به‎طور گسترده‌ از دستورالعملی استفاده کرده است که به نیروهای نظامی خود اجازه می‎دهد تا ساکنان سرزمین‌های اشغالی را برای جلوگیری از اسارت به دست گروه‌های مقاومت بکشند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشته، نیروی هوایی اسرائیل حداقل 3پایگاه و مقر نظامی خود را در جنگ غزه بمباران کرده است. علاوه بر این، ارتش به شدت به منطقه مرزی که غزه را از سرمزنی‌های اشغالی جدا می‎کند و اعضای مقاومت را که با اسرای اسرائیلی در حال بازگشت به غزه بودند هدف قرار داده است به امید اینکه اسرای اسرائیلی در این حملات کشته شوند. یک منبع آگاه در فرماندهی جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی به هاآرتص گفته این منطقه قرار بود به یک منطقه کشتار تبدیل شود.

همچنین مشخص شده که چند ساعت پس از عملیات طوفان الاقصی جنبش حماس در هفتم اکتبر سال 2023، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده‌اند که هر وسیله نقلیه‎ای که به سوی نوارغزه در حرکت است را هدف قرار دهند، دستوری که می‌دانستند به احتمال زیاد باعث مرگ غیرنظامیان یا سربازان اسرائیلی اسیر شده خواهد شد.

طبق گزارش‎های هاآرتص، این دستورات بخشی از دستورالعملی است که در ارتش اسرائیل به عنوان «قانون هانیبال» شناخته می‎شود. این قانون زمانی که فعال می‎شود، دستور می‎دهد که ارتش اسرائیلی از هر روشی برای جلوگیری از اسیر شدن سربازان اسرائیلی استفاده کند، حتی اگر این امر شامل کشتن آنها باشد.

در این گزارش آمده که مشخص نیست چه تعداد اسرائیلی در این حملات هدف قرار گرفته‎اند. سازمان ملل متحد اعلام کرده که حداقل 14 اسرائیلی در 7 اکتبر 2023 عمدا توسط ارتش رژیم صهیونیستی کشته شده‎اند.

رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ علیه غزه بیش از 38هزار فلسطینی از جمله حداقل 17هزار کودک را به شهادت رسانده است. همچنان ده‎‌ها هزار فلسطینی دیگر مفقود شده‎اند که گمان می‎رود به شهادت رسیده‌اند.

منبع : همشهری

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار