| کد مطلب: ۱۱۲۷۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد

راست افراطی در فرانسه شکست خورد

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه نشان می‌دهد ائتلاف احزاب چپ‌گرا با کسب بیشترین کرسی‌ها در جایگاه نخست قرار خواهد گرفت و حزب «امانوئل ماکرون» و جریان راست افراطی به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار خواهند داشت.

راست افراطی در فرانسه شکست خورد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ نتایج اولیه انتخابات حاکی از آن است که در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه که امروز (یکشنبه) برگزار شد، حزب راست افراطی «اجتماع ملی» بین ۱۳۵ تا ۱۵۵ کرسی را به دست آورده است و در رویدادی غیرمنتظره، در جایگاه سوم قرار گرفته است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ائتلاف احزاب چپ‌گرا که در انتخابات پارلمانی زودهنگام  فرانسه ظهوری ناگهانی داشتند، با کسب ۱۸۰ تا ۲۱۰ کرسی، در جایگاه نخست قرار خواهد گرفت و جریان تحت حمایت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با ۱۵۵ تا ۱۷۵ کرسی، جایگاه دوم پارلمان را به خود اختصاص می‌دهد.

با این اوصاف، هیچ یک از احزاب راه‌یافته به پارلمان از اکثریت لازم برای تشکیل دولت (۲۸۹ کرسی) برخوردار نیست و حزبی که بیشتری آرا را دارد، باید برای تشکیل دولت با دیگر احزاب ائتلاف کند.

این در حالی است که در دور اول این انتخابات، جریان راست افراطی در جایگاه نخست قرار داشت و ائتلاف نوظهور احزاب چپ‌گرا جایگاه دوم را به خود اختصاص داده بود. حزب ماکرون در دور نخست انتخابات در جایگاه سوم قرار داشت و به لطف مشارکت بالای مردم فرانسه - که ناشی از نگرانی از قدرت‌گیری راست افراطی بود - توانست به دور دوم راه پیدا کند.

این انتخابات غیرمنتظره پس از آن برگزار شد که در پی موفقیت جریان راست افراطی فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا، ماکرون پارلمان را منحل و اعلام انتخابات زودهنگام کرد، با این امید که اعتبار از دست رفته حزب خود را احیا کند.

 

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار