| کد مطلب: ۱۱۲۶۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد

باراک: نتانیاهو بدون اجبار اسرائیلی‌ها جنگ غزه را تمام نمی‌کند

«ایهود باراک» در آستانه از سرگیری احتمالی مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و تل‌آویو، در مقاله‌ای نوشت ساکنان سرزمین‌های اشغالی باید کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند.

باراک: نتانیاهو بدون اجبار اسرائیلی‌ها جنگ غزه را تمام نمی‌کند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با بیان اینکه مذاکرات آتش‌بس غزه سخت خواهد بود، خواستار براندازی کابینه این رژیم شد و نوشت نتانیاهو بدون اجبار صهیونیست‌ها جنگ غزه را تمام نمی‌کند.

«ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در آستانه از سرگیری احتمالی مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و تل‌آویو، در مقاله‌ای نوشت ساکنان سرزمین‌های اشغالی باید کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند.

«دیوید بارنیا» رئیس سرویس اطلاعات موساد روز جمعه راهی دوحه شد تا با «محمد بن عبدالحرمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر درباره توافق آتش‌بس مذاکره کند.

باراک در این مقاله نوشت: در پایان ۹ ماه جنگ، ما خود را در شرایط بحرانی دیدیم و می‌توانیم و باید پیروز از آن بیرون بیاییم. این مستلزم شجاعت و متانت، تمایل به تشخیص اشتباهات و اصلاح آن‌ها، رویارویی واقعی با واقعیتی دشوار و پنهان نشدن در پشت شعار‌های توخالی است.

او با بیان اینکه «تن‌ها راه پیروزی این است که دولت اسرائیل و نتانیاهو تغییر کنند و همه چیز از نو ساخته شود»، نوشت: «مذاکرات برای بازگرداندن اسرا باید فوراً آغاز شود، فقط این بار باید تیم مذاکره‌کننده اختیار کامل داشته باشد و بتواند بهترین معامله ممکن را انجام دهد. کابینه تصمیم خواهد گرفت که بپذیرد یا خیر».

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت: «حماس احمق نیست. این یک مذاکره دشوار و دردناک خواهد بود و هیچ قطعیتی برای موفقیت وجود ندارد».

او با این ادعا که «حماس ضربات دردناکی را متحمل شده است» اعتراف کرد از بین بردن همه قابلیت‌های نظامی این جنبش ماه‌ها و شاید سال‌ها طول خواهد کشید.

باراک با بیان اینکه رؤسای ارتش رژیم صهیونیستی و تشکیلات نظامی آن به صراحت به کابینه می‌گویند ارتش می‌داند که چگونه با هزینه‌های معامله آتش‌بس و تبادل اسرا از جمله توقف جنگ، مقابله کند، نوشت عموم صهیونیست‌ها هم ارتش و تشکیلات نظامی را باور می‌کنند و مدتی است که به این امر مشکوک هستند که نتانیاهو در برابر افراط گرایان سر تعظیم فرود آورده و ادامه جنگ را به عنوان ابزاری برای گسترش حکومت خود دنبال می‌کند.

مقام پیشین رژیم صهیونیستی گفت اگر نیاز باشد که جنگ با حماس در ۶ ماه یا یک سال دیگر از سر گرفته شود، به‌رغم تعهد به توقف آن که منجر به آزادی اسرا می‌شود، راهی برای انجام این کار پیدا خواهد شد.

او نوشت: «این تصور که جان ده‌ها گروگان که هنوز زنده هستند، به دلیل لزوم حفظ قول‌های نتانیاهو (که به هر حال وجود ندارد) قربانی خواهد شد، توهم است. این ادعا که توقف درگیری‌ها یک شکست است، بی اساس است. درواقع به دلیل مدیریت ناموفق سیاسی-استراتژیک که تاکنون بوده، توقف جنگ امری تحمیلی است».

باراک همچنین اعتراف کرد از بین بردن توانایی جنبش حماس سال‌ها طول می‌کشد و «کسانی که قادر به تصمیم گیری استراتژیک نیستند، هرگز جنگ را پایان نخواهند داد و در مرحله بعدی به شکست کامل منجر خواهد شد».

این مقام پیشین صهیونیست در پایان مقاله خود خواستار «اقدام مردم اسرائیل برای براندازی نتانیاهو» شد و نوشت تنها راه آن نافرمانی مدنی غیرخشونت‌آمیز، تعطیلی کابینه و تحصن در مقابل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) است که توسط احزاب مخالف شروع شده و مقامات و شخصیت‌ها هم باید به آن ملحق شوند.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار