| کد مطلب: ۱۱۲۶۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد

زلنسکی:

اگر ترامپ برنامه‌ای برای پایان جنگ دارد باید همین امروز به ما بگوید

زلنسکی امروز (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای از ترامپ خواست تا طرحش برای پایان دادن به جنگ را فاش کند و از چین خواست از نفوذ خود برای پایان دادن به جنگ روسیه علیه اوکراین استفاده کند.

اگر ترامپ برنامه‌ای برای پایان جنگ دارد باید همین امروز به ما بگوید

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه امروز خود با بلومبرگ گفت، دونالد ترامپ باید با طرحش به سرعت جنگ اوکراین را خاتمه دهد و هشدار داد، هرگونه طرحی درباره پایان دادن به این جنگ نباید حاکمیت اوکراین را نقض کند.

وی در ادامه این مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ افزود: «اگر ترامپ می‌داند چطور به این جنگ خاتمه دهد، باید امروز به ما بگوید. اگر خطراتی برای استقلال اوکراین وجود داشته باشد، اگر کشورمان را از دست بدهیم، می‌خواهیم برای آن آماده باشیم، می‌خواهیم بدانیم.»

بلومبرگ همچنین نوشت، ترامپ که در برخی نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات نوامبر نسبت به جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا پیشتاز است، به خود می‌بالد که قبل از مراسم تحلیف در ژانویه ۲۰۲۵ به جنگ پایان خواهد داد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین در این مصاحبه یک ساعته بارها از تاخیر در ارسال تسلیحات متحدان غربی شکایت کرد و گفت، آماده دیدار با ترامپ است تا پیشنهادهای او را بشنود.

وی افزود: «آنها نمی‌توانند برای زندگی من و مردمان و کودکان اوکراینی برنامه ریزی کنند. ما می‌خواهیم بدانیم که آیا حمایت قاطع آمریکا را در نوامبر داریم یا تنها می‌مانیم.»

زلنسکی این ایده که نیروهای اوکراینی و روسی در میدان نبرد متوقف شده‌اند را رد کرد و گفت که ارتش اوکراین از نظر نیروی انسانی در وضعیت بهتری نسبت به چند ماه پیش قرار دارد.

وی ضمن استقبال از بسته کمک ۶۱ میلیارد دلاری تایید شده کنگره آمریکا برای اوکراین افزود، تجهیزات نظامی هنوز به دست خطوط مقدم نرسیده است.

رئیس جمهور اوکراین افزود: «این بزرگترین تراژدی این جنگ است و ما واقعا مدت‌هاست منتظر هستیم.»

زلنسکی همچنین خاطرنشان کرد که چین می‌تواند «نقش بزرگی» در حل مناقشه ایفا کند، زیرا مسکو به شدت به بازار صادرات خود وابسته است.

وی همچنین پیشنهاد کرد که ایالات متحده و چین اگر اختلافات خود را کنار بگذارند، می‌توانند برای پایان دادن به جنگ، با یکدیگر همکاری کنند.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار