| کد مطلب: ۱۱۲۶۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد

فرمانده ناو آمریکایی: تجربه نبرد با یمنی‌ها از جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته است

فرمانده ناو آمریکایی: تجربه نبرد با یمنی‌ها از جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته است

فرمانده ناو آمریکایی: تجربه نبرد با یمنی‌ها از جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ «جرمی رابرتسون»، فرمانده رزمناو آمریکایی «یو.اس.اس کارنی»،‌ رزمناوی که در ماه مه در خاتمه یک ماموریت هفت ماهه مقابله با حملات نیروهای یمنی در دریای سرخ به پایگاهش در «می‌پورت» فلوریدا برگشت می‌گوید هیچ کشتی آمریکایی از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون نبردی به شدت نبردی که این رزمناو در دریای سرخ داشته را تجربه نکرده است.

رابرتسون با اشاره به اینکه نبردهای این رزمناو در دریای سرخ بلافاصله بعد از عبور آن از کانال سوئز و ورودش به دریای سرخ شروع شد، درباره این حمله عنوان کرد: «فکر می‌کنم بین ۲۵ تا ۳۵ پهپاد و موشک کروز در این حمله شلیک شدند که تعدادی از آنها به سمت دریای سرخ می‌آمدند. ما اولین پهپاد مهاجم به سامانه خود را در فاصله ۶۰ یا ۷۰ مایلی شناسایی کردیم.»

این فرمانده آمریکایی عنوان کرد،‌ شدت حمله یمنی‌ها به این ناو باعث شد که او شخصا به واحد موسوم به مرکز اطلاعات نبرد برود. او گفت: «من در حوالی ساعت پنج یا پنج و نیم عصر به این مرکز رفتم و تا حدود ساعت ۲ صبح آنجا بودم.»

او کسی بود که مسئول رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمنی‌ها برای اولین گلوله‌هایی که آمریکایی در دفاع از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ اخیر غزه شلیک کردند، بوده است. رابرتسون اظهار کرد: «برای من مشخص نبود که آیا این ادوات عملا به اسرائیل می‌رسند یا نه اما مطمئنا راه زیادی را از خانه طی کرده بودند و تعدادشان زیاد بود.»

کارنی گفت که به بیش از ۱۵ هدف شلیک کرده است.

فرمانده آمریکایی سپس با پرسش مجری برنامه درباره اینکه «آیا هیچ ناو نیروی دریایی آمریکا تا کنون نبردی به این شدت داشته است؟» مواجه شد.

او پاسخ داد: «نه، از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته است. چنین نبردی واقعا خیلی وقت بود که سابقه نداشت.»

به نوشته سی.بی.اس نیوز، «ربکا فلمینگ»، مسئول تمامی سامانه‌های مرکز اطلاعات نبرد در این رزمناو گفت: «این نبرد شدید بود. نمی‌توانم بگویم زمانی که وقت نبرد واقعی رسید همه شوک زده شدند چون برای آن آموزش دیده بودیم اما واقعا یک موقعیت سورئال ایجاد شد.»

رابرتسون با گفتن اینکه نبرد نخست شدید این رزمناو در حمایت از رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ۹ ساعت طول کشید بیان داشت: «وقتی که متوقف شد، ایستاده و به هم نگاه کردیم و گفتیم آیا واقعا چنین اتفاقی افتاد؟»

رابرتسون گفت، بیشترین ترس را از موشک‌های بالستیک پیدا می‌کرد. او بیان کرد: «شما آنها را می‌بینید که با سرعت پنج تا شش ماخ به سمت شما می‌آیند. اپراتورها بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه وقت درگیر شدن با آنها را دارند.»

رابرتسون همچنین گفت که رزمناو کارنی اولین آزمون واقعی مقابل یک موشک مافوق صوت را نیز در دریای سرخ داشته است.

او با اشاره به اینکه برای مقابله با این موشکها ابتدا کامپیوتر ارتفاع و جهت حرکت را گفته و اپراتور انسانی باید دکمه را فشار دهد، تاکید کرد: من به وضوح خیلی نگران این بودم که شی اشتباهی را سرنگون کنم.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار