| کد مطلب: ۱۱۲۶۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد

نیمی از دموکرات‌ها خواستار انصراف بایدن از رقابت‌ها هستند

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد حدود نیمی از دموکرات‌ها خواستار کناره گیری بایدن از ادامه رقابت‌های انتخاباتی هستند.

نیمی از دموکرات‌ها خواستار انصراف بایدن از رقابت‌ها هستند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد حدود نیمی از دموکرات ها خواستار کناره گیری بایدن از ادامه رقابت های انتخاباتی و نپذیرفتن نمایندگی حزب برای انتخابات ماه نوامبر از سوی بایدن، هستند.

این نظرسنجی که توسط شبکه سی بی اس و موسسه یوگاو انجام شد، نشان می دهد ۴۵ درصد دموکرات های ثبت نام کرده معتقدند بایدن باید از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کند، در حالی که ۵۵ درصد می گویند او باید به رقابت ادامه دهد.

این در حالی که در نظرسنجی انجام شده در فوریه سال جاری، ۶۴ درصد دموکرات های رای دهنده، گفته بودند که بایدن باید نامزد دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری باشد. به طور مشابه، ۴۶ درصد دموکرات ها معتقدند بایدن نباید نامزد دموکرات ها باشد، در حالی که این رقم در نظرسنجی فوریه ۱۰ درصد کمتر بوده است.

همچننی بر اساس نظرسنجی سی‌بی‌اس، ۷۲ درصد از شهروندان آمریکا معتقدند که بایدن از نظر ذهنی برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور ناتوان است.

بر اساس این بررسی، ۷۲٪ از پاسخ دهندگان به بایدن اعتماد ندارند و فقط ۲۷٪ معتقدند که او سلامت شناختی و ذهنی برای ریاست جمهوری دارد. در ابتدای ماه، ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی مشابه گفتند که بایدن نباید برای انتخاب مجدد وارد مبارزه انتخاباتی با دونالد ترامپ شود، در حالی که ۳۵ درصد ابراز اطمینان کردند که بایدن می تواند رئیس جمهور شود.

در مورد دونالد ترامپ، نظرات شرکت کنندگان در نظرسنجی متفاوت است. ۵۰ درصد معتقدند که وضعیت سلامت روان این سیاستمدار به او اجازه می‌دهد تا به مبارزه برای بازگشت به کاخ سفید ادامه دهد و ۴۹ درصد معتقدند که ترامپ صلاحیت ندارد.

اولین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ روز پنج شنبه ۲۷ ژوئن به میزبانی شبکه سی‌ان‌ان به مدت حدود ۱۰۰ دقیقه برگزار شد. نامزدها در مورد اقتصاد، سیاست خارجی، کووید، سقط جنین و مهاجرت ایالات متحده بحث کردند.

روز جمعه، هیئت تحریریه نیویورک تایمز از بایدن ۸۱ ساله خواست تا از این رقابت خارج شود. آنها گفتند دموکرات ها باید نامزد بهتری برای جایگزینی بایدن پیدا کنند. هیئت تحریریه نیویورک تایمز به نقل از دموکرات‌ها اذعان کردند که بایدن با ترامپ هم‌تراز نیست.

این درخواست پس از آن صورت گرفت که ناظران در مناظره ریاست جمهوری متوجه شدند بایدن ضعیف و ناتوان به نظر می‌رسد درحالیکه جمله‌های خود را به سختی به پایان می‌برد و کلمات را هنگام صحبت کردن با مشکل ادا می‌کند.

شورای سردبیری وال استریت ژورنال نیز اعلام کرد دموکرات‌ها باید برای جایگزینی بایدن چاره اندیشی کنند. طرز صحبت کردن رئیس جمهور نشان داد که او توانایی لازم برای ریاست جمهوری دوباره را ندارد.

روز گذشته نیز روزنامه نیویورک تایمز در یک سر مقاله از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا از رقابت انتخاباتی با دونالد ترامپ کنار بکشد.

این در حالی است که برخی چهره‌های برجسته دموکرات از جمله بیل کلینتون و باراک اوباما روسای سابق دموکرات آمریکا بار دیگر حمایت خود را از بایدن اعلام کردند.

اما خانواده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، به رغم عملکرد ضعیفش در مناظره روز پنج شنبه با ترامپ، از او خواستند تا به رقابت های انتخاباتی ادامه دهد.

این در حالی است که برخی اعضای خانواده وی، کارکنان و مشاوران وی را به دلیل نحوه آماده کردن بایدن برای مناظره رو در رو با دونالد ترامپ مورد انتقاد قرار دادند.

در همین حال جو بایدن پس از نمایش ضعیف خود در مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ، در نخستین واکنش، ضمن تایید سن بالا و عملکرد بد خود در این مناظره، وعده داد که ترامپ را شکست خواهد داد.

در همین حال، نتایج تازه ترین نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان نشان می دهد ، ۶۷ درصد ناظران معتقدند دونالد ترامپ عملکرد بهتری در این مناظره داشته و تنها ۳۳ درصد موافق عملکرد بایدن در مناظره بودند.

کمپین انتخاباتی جو بایدن نیز در یادداشتی اعلام کرد نمایش ضعیف رئیس جمهور در نخستین مناظره انتخاباتی در روز پنج شنبه، روند رقابت نزدیک با ترامپ را تغییر نداده است.

گفتنی است که مناظره بعدی ریاست جمهوری آمریکا برای تاریخ ۱۰ سپتامبر به میزبانی شبکه ای بی سی برنامه ریزی شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ۵ نوامبر سال جاری (۱۵ آبان) برگزار می شود.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار