| کد مطلب: ۱۱۲۶۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

ادعای نشریه انگلیسی درباره همکاری نظامی روسیه با ارتش یمن

پایگاه خبری تحلیلی میدل ایست آی به نقل از منابع آگاه مدعی شد، روسیه در حال بررسی ارسال موشک‌های بالستیک ضد کشتی به انصارالله یمن است.

ادعای نشریه انگلیسی درباره همکاری نظامی روسیه با ارتش یمن

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت نشانه‌هایی مبنی بر این وجود دارد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حال بررسی تامین موشک‌های کروز بالستیک ضد کشتی برای انصارالله یمن است و این همکاری نزدیک‌تر میان مسکو و انصارالله می‌تواند معضل استراتژیک پیش روی غرب را که به دنبال حفاظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و فراتر از آن هستند، تشدید کند.

نشریه نیوزویک با انتشار این گزارش که از سوی پایگاه خبری تحلیلی میدل ایست آی انگلیس منتشر شده است، مدعی شد: مسکو به عنوان بخشی از همسویی رو به افزایش خود با ایران با انصارالله هماهنگ بیشتری پیدا کرده و کرملین به دنبال ائتلاف‌های جدید و عمیق‌تر در میان قدرت‌های ضد غربی پس از آغاز جنگ با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است.

نیروهای مسلح ارتش یمن وابسته به انصارالله در طول ماه‌های گذشته در پاسخ به حملات مرگبار گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه که نزدیک به ۳۸ هزار فلسطینی را به کام مرگ کشانده است، کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نظامی غربی که در دریاهای سرخ، مدیترانه و دریای عرب فعالیت می‌کنند، هدف حمله قرار داده است. این گروه متعهد شده است که به حملات خود را ادامه داده و آنها را گسترش دهد، مگر اینکه رژیم صهیونیستی به‌طور کامل از غزه عقب‌نشینی کند.

علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله پیش از این در ماه مارس گفت: همکاری و توسعه دائمی روابط بین یمن، روسیه، چین و کشورهای عضو بریکس و همچنین تبادل دانش و تجربه در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

به نوشته نیوزویک، گفته می‌شود انصارالله یمن در حال حاضر نیز موشک‌های کروز ضد کشتی مافوق صوت P-۸۰۰ اونیکس ساخت روسیه را در اختیار دارد که از طریق سوریه و حزب‌الله لبنان به دست آمده‌اند. خبرگزاری نووستی روسیه در ماه مارس گزارش داد این گروه تولید موشک مافوق صوت خود را آغاز کرده است.

یک منبع نظامی ناشناس نزدیک به انصارالله به این نشریه گفت: نیروهای ما در زمینه کار با موشک، این گروه از موشک‌ها را با موفقیت آزمایش کرده‌اند که می‌تواند به سرعت ۸ ماخ برسد و با سوخت جامد کار می‌کند.

میدل ایست آی نوشته است، اگرچه واشنگتن منکر این خبر است اما این گروه ممکن است به دنبال تقویت زرادخانه خود با سلاح‌های جدید روسی باشد. ویلیام آشر، تحلیلگر ارشد سابق غرب آسیا در سیا در گفت‌وگو با میدل ایست آی هشدار داد تشدید درگیری‌های مرزی میان اسرائیل و حزب‌الله به یک جنگ تمام عیار تبدیل خواهد شد که احتمالا همکاری نظامی بین ایران و روسیه را برای تقویت قابلیت‌های دفاعی حزب‌الله عمیق‌تر می‌کند.

وی افزود: نشانه‌هایی وجود دارد که روسیه در حال بررسی چگونگی کمک به حوثی‌ها است.

منبع : ایسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار