| کد مطلب: ۱۱۲۴۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

ارمنستان به دنبال سامانه موشکی هندی-صهیونیستی است

همزمان با اینکه ارمنستان نمی‌خواهد صرفا به تامین‌کنندگان تسلیحات روسیه وابسته باشد، گزارش‌ها حاکی از آن است که ایروان به دنبال سامانه موشکی زمین به هوای «باراک ۸»، پروژه‌ای مشترک بین هند و رژیم صهیونیستی است.

ارمنستان به دنبال سامانه موشکی هندی-صهیونیستی است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، موشک زمین به هوای «باراک ۸» پروژه‌ای مشترک میان سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند و صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی است. این موشک هم‌چنین بخشی از یک سیستم بزرگتر شامل رادار نظارتی و هشداری، سیستم فرماندهی، کنترل و پرتابگرهای متحرک است.

پایگاه خبری «بولگارین میلیتری» گزارش کرد ارمنستان نمی‌خواهد صرفا به تامین‌کنندگان تسلیحات روسیه وابسته باشد و به همین ترتیب، در حال حاضر نگاهش را به این نوع از موشک‌ها دوخته است.

به نظر می‌رسد ارمنستان به دنبال معادل‌های «مدرن‌تر و موثرتر» از این نوع سامانه‌های موشکی زمین به هوا است. البته ارمنستان در حال حاضر سامانه موشکی زمین به هوای اس-۳۰۰ را دارد که از نظر توانمندی یکی از معادل‌های اولیه «باراک ۸» محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که سامانه اس-۳۰۰ ساخت روسیه بوده و برای دفاع در برابر هواپیما، موشک‌های کروز و بالستیک طراحی شده است.

موشک «باراک ۸» هم‌چنین برای مقابله با طیف وسیعی از تهدیدات هوایی طراحی شده است. این نوع از موشک‌ها در برابر هواپیما، هلیکوپتر، پهپادها و انواع موشک‌ها از جمله موشک‌های کروز  نقش موثری ایفا می‌کند.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار