| کد مطلب: ۱۱۲۲۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد

نخست‌وزیر ارمنستان برکنار می شود؟

با ادامه اعتراضات در پایتخت ارمنستان، رئیس مجلس ملی این کشور دستور تشکیل جلسه فوق‌العاده پارلمان در تاریخ ۱۷ ژوئن برای بررسی درخواست استعفای نخست‌وزیر را صادر کرده است.

 نخست‌وزیر ارمنستان برکنار می شود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، جلسه ویژه پارلمان ارمنستان با درخواست «استعفای دولت» برگزار خواهد شد. سرویس مطبوعاتی مجلس ملی ارمنستان اعلام کرد: این تصمیم توسط آلن سیمونیان، رئیس پارلمان ارمنستان امضا شد.

جلسه فوق‌العاده ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت برگزار می‌شود.

باگرات گالستانیان، اسقف اعظم و رهبر جنبش اپوزیسیون ارمنستان گفته است که اپوزیسیون روند استیضاح نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر را در پارلمان آغاز خواهد کرد و از معترضان خواست بیرون از ساختمان قانونگذاری ارمنستان از این تصمیم حمایت کنند.

معترضان از روز دوشنبه، در اعتراض به ارائه امتیازات ارضی دولت پاشینیان به جمهوری آذربایجان، با برپایی چادر در خیابان اصلی مقابل پارلمان ارمنستان تحصن کرده‌اند. گالستانیان یک روز پس از فراخوانی تظاهرات چهار روزه بی‌وقفه در ایروان به خبرنگاران گفت: «این اولین گام از روند عدم اعتماد یا اولین گام روند استیضاح است.»

بر اساس قانون اساسی ارمنستان، حداقل یک‌سوم قانونگذاران می‌توانند به نخست‌وزیر در پارلمان رأی عدم اعتماد بدهند، مشروط بر اینکه نامزدی را که جایگزین می‌شود، معرفی کنند.

 

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار