| کد مطلب: ۱۱۲۱۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد

ترس اسرائیل از احیای روابط ایران و مصر

یک رسانه اسرائیلی با اشاره به تماس علی باقری با وزیر خارجه مصر، بهبود روابط ایران با کشور‌های منطقه را به ضرر رژیم اشغالگر دانست.

ترس اسرائیل از احیای روابط ایران و مصر

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به نزدیک شدن چشمگیر روابط ایران و سایر کشور‌های عربی منطقه پس از شهادت ابراهیم رئیسی ابراز نگرانی کرد.

براساس گزارش آر تی، این روزنامه عبری نوشت که ایران، مصر و بحرین بار دیگر نشان دادند درحال تلاش برای بهبود روابط هستند. این روزنامه در ادامه افزود: اخیرا رسانه‌های ایرانی اعلام کردند که از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی برای یک سفر رسمی به جمهوری اسلامی دعوت شده است و در هفته‌های اخیر ایران روابط خود را با کشور‌های عربی تقویت کرده است.

اسرائیل هیوم با اشاره به سفر وزرای خارجه کشور‌های عربی به ایران، اعلام کرد که تهران موجی در منطقه به راه انداخته است و پس از عربستان سعودی و امارات، قصد دارد روابط خود با مصر را نیز بهبود ببخشد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: سامح شکری وزیر امور خارجه مصر، برای شرکت در مراسم تشییع جنازه ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران وارد تهران شد. این اولین سفر یک وزیر خارجه مصر به ایران از سال ۱۹۷۹ است که روابط بین دو کشور قطع شد. همچنین شکری در اوایل اردیبهشت‌ماه با امیرعبداللهیان در گامبیا ملاقات کرد.

روزنامه صهیونیستی به دیدار شکری با مرحوم امیرعبداللهیان پرداخته و نوشت: دو طرف در آن دیدار در حاشیه کنفرانس اسلامی در گامبیا توافق کردند که رایزنی‌ها در مورد راه‌های رسیدگی به همه مسائل مربوط به بهبود روابط قاهره و تهران را ادامه دهند.

روزنامه صهیونیستی در پایان ادعا کرد که هرگونه نزدیکی برخی از کشور‌های عربی با ایران، به ویژه کشور‌هایی که با این رژیم نیز روابطی دارند، ممکن است به ایرانی‌ها اجازه دهد تا آزادانه‌تر در منطقه عمل کنند و به‌ عنوان مثال، از سرگیری پرواز‌های مستقیم بین تهران و قاهره می‌‎تواند ایرانی‌ها را به کشور هم مرز با اراضی اشغالی برساند و توافق احتمالی برای تجدید روابط با بحرین، اجازه می‌دهد تا با کشوری که روابط رسمی با رژیم صهیونیستی دارد، ارتباط برقرار کند.

 

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار