| کد مطلب: ۱۱۲۱۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

این 2 نفر نتانیاهو را تهدید کردند/ کابینه ات را منحل می کنیم

دو وزیر راست افراطی اسرائیل تهدید کرده‌اند که اگر بنیامین نتانیاهو به توافق آتش‌بس و آزادی اسرا که توسط جو بایدن ترسیم شده است ادامه دهد، از کابینه استعفا خواهند داد.

این 2 نفر نتانیاهو را تهدید کردند/ کابینه ات را منحل می کنیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گفت که اسرائیل توافق جدیدی را برای آتش‌بس کامل از جمله آزادی اسرای در دست حماس در غزه ارائه کرده است.

به گزارش گاردین، اما شرکای ائتلاف راست افراطی نتانیاهو، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی، و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، روز شنبه گفتند که در صورت تحقق توافق، از کابینه او خارج خواهند شد.

بن گویر گفت که حزبش در صورت تصویب این پیشنهاد، «دولت را منحل خواهد کرد» و این توافق را «پیروزی تروریسم و خطر امنیتی برای اسرائیل» خواند.

او گفت موافقت با چنین توافقی پیروزی کامل نیست، بلکه شکست کامل است. اسموتریچ گفت که «بخشی از کابینه‌ای نخواهد بود که با طرح کلی پیشنهاد موافقت کند.»

اظهارات آنها در حالی بیان شد که میانجی‌های قطری، مصری و آمریکایی از اسرائیل و حماس خواستند تا توافق آتش‌بسی را که بایدن ترسیم کرده بود، «نهایی» کنند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو روز شنبه اعلام کرد تا زمانی که حماس از بین نرود، آتش‌بس دائمی در غزه وجود نخواهد داشت و بخش مهمی از پیشنهاد آتش‌بسی را که جو بایدن گفته بود خود اسرائیل ارائه کرده، زیر سوال برد. رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته گفت که اسرائیل توافقی را پیشنهاد کرده است که شامل یک آتش‌بس اولیه شش هفته‌ای با عقب‌نشینی جزئی ارتش اسرائیل و آزادی برخی از اسرا می‌شود، در حالی که دو طرف درباره «پایان دائمی درگیری» مذاکره می‌کنند.

با این حال، در بیانیه نخست وزیر اسرائیل آمده است که هرگونه تصوری مبنی بر اینکه اسرائیل با آتش‌بس دائمی قبل از «نابودی قابلیت‌های نظامی و حکومتی حماس» موافقت کند، اشتباه است.

 

منبع : اکو ایران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار