| کد مطلب: ۱۱۲۰۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد

آژانس مدعی شد: ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به ۳۰ برابر سقف مجاز در برجام رسید

آسوشیتدپرس مدعی است به گزارشی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دست یافته است که نشان می دهد ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۳۰ برابر سقف مجاز در برجام رسیده است!

آژانس مدعی شد:  ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به ۳۰ برابر سقف مجاز در برجام رسید

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه مدعی افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به ۳۰ برابر سقف مجاز در برجام شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد که به نسخه‌ای از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی دست یافته است که نشان می‌دهد ایران اکنون ۱۴۲.۱ کیلوگرم (۳۱۳.۲ پوند) اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد در اختیار دارد که نسبت به آخرین گزارش (این نهاد) در ماه فوریه ۲۰.۶ کیلوگرم (۴۵.۴ پوند) افزایش داشته است.

در گزارش ادعایی این خبرگزاری آمده است که اورانیوم غنی شده با خلوص ۶۰ درصد تنها یک قدم کوتاه و فنی با سطح ۹۰ درصدی تسلیحاتی فاصله دارد!

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، ذخایر کلی اورانیوم غنی شده ایران ۶۲۰۱.۳ کیلوگرم (۱۳۶۷۱.۵ پوند) است که نسبت به آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، ۶۷۵.۸ کیلوگرم (۱۴۸۹.۸ پوند) افزایش یافته است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فعلی خود همچنین اعلام کرد که تهران در تصمیم سپتامبر ۲۰۲۳ مبنی بر ممنوعیت باتجربه‌ترین بازرسان هسته ای در خصوص نظارت بر برنامه هسته‌ای خود تجدیدنظر نکرده است، اما افزود که انتظار دارد ایران «در چارچوب رایزنی‌ های جاری بین آژانس این کار را انجام دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار