| کد مطلب: ۱۱۱۸۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

شی و پوتین درباره جنگ اوکراین بیانیه دادند

دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در جریان گفت‌وگوهای رو در رو، موضوع اوکراین را با جزئیات بسیار مورد بحث قرار دادند.

شی و پوتین درباره جنگ اوکراین بیانیه دادند

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا؛ یوری اوشاکوف، معاون پوتین به خبرنگار روسیا ۱ گفت: «با جزئیات زیاد، این جلسه در یک فرمت رو در رو بود.»

در همین حال هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، پکن به ایفای نقش سازنده در پیشبرد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین ادامه خواهد داد.

به گفته وی، رئیس جمهور شی و پوتین بار دیگر در اقامتگاه دولتی ژونگنانهای دیدار کردند و در مورد بحران اوکراین تبادل نظر عمیقی داشتند. چین به ایفای نقش سازنده در پیشبرد حل و فصل سیاسی بحران ادامه خواهد داد.

این دیپلمات چینی روز پنجشنبه در ایکس نوشته بود: پوتین در پکن گفت‌وگوهای گسترده‌ای با شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین انجام داد و در مورد طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با همکاری استراتژیک، شناسایی زمینه‌های کلیدی برای توسعه بیشتر روابط و همچنین تبادل نظر در مورد مبرم‌ترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو کرد.

در همین روز، مسکو و پکن بیانیه مشترکی را منتشر کردند. بعداً پوتین و شی در یک محیط غیررسمی در ژونگنانهای به گفتگوی رو در رو ادامه دادند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار