| کد مطلب: ۱۱۱۷۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد

دردسرهای بی‌پایان آمریکا در دریای سرخ

شکست طرح‌های جاه‌طلبانه آمریکا برای تجهیز نیروی دریایی این کشور موجب کمبود تجهیزات در این نیرو شده و ناوهای آمریکا به خصوص در غرب آسیا باید در بازه‌های زمانی طولانی در ماموریت باشند.

دردسرهای بی‌پایان آمریکا در دریای سرخ

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا؛پایگاه تحلیلی «Responsible Statecraft» در گزارشی به شرح کاستی‌های نیروی دریایی آمریکا پرداخت؛ کمبودهایی که از تصمیمات اشتباه واشنگتن در تجهیز ناوگان‌ها ناشی شده و حالا نیروی انسانی و تجهیزات نظامی این کشور را به‌خصوص در دریای سرخ تحت فشار فراوان قرار داده است.

ارتش یمن در پاسخ به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهد. آمریکا نیز به بهانه «تضمین کشتیرانی و تضیف توانمندی» نیروهای یمنی در آب‌های منطقه حاضر شده و تجاوزات نظامی را هم علیه یمن انجام داده است؛ حملاتی که با پاسخ متقابل ارتش این کشور مواجه شده است.

از این پایگاه، نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر درگیر مشکلاتی است که از ضعف صنعت کشتی‌سازی این کشور ناشی شده‌اند؛ مشکلاتی که با تمدید ماموریت ناو آیزنهاور بیش‌ازپیش نمایان شد. این ناو و کشتی‌های همراهش که بیش از ۲۰۰ روز قبل در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در نورفولک ماموریت خود را آغاز کردند، به دلیل کمبود تجهیزات در نیروی دریایی هنوز به خانه بازنگشته و اخیراً شاهد تمدید ماموریت خود بودند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار