| کد مطلب: ۱۱۰۹۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد

آماده باش در اسرائیل برای حمله احتمالی ایران

​مقامات اسراییل ادعا می کنند اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می دهد ایران احتمالا بخواهد با استفاده از موشک های بالستیک دوربرد، موشک های کروز یا هواپیماهای بدون سرنشین از خاک خود به اسراییل حمله کند.

آماده باش در اسرائیل برای حمله احتمالی ایران

نیروهای نظامی و امنیتی اسراییل برای حمله احتمالی ایران در واکنش به حمله دوشنبه گذشته اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از عصرایران، منابعی روز پنجشنبه به روزنامه راستگرای "جروزالم پست" گفتند که سفارتخانه های اسراییل در سرتاسر جهان در پی افزایش تهدیدها مبنی بر حمله احتمالی ایران به دیپلمات های اسراییلی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

علاوه بر این، از برخی سفیران خواسته شده است که به دلیل نگرانی های امنیتی، در مراسم عمومی حاضر نشوند.

در پی حمله دوشنبه هفته گذشته اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، گزارش هایی مبنی بر آمادگی ایران برای انجام حملات انتقام جویانه مستقیم علیه اسراییل، منتشر شده است.

به گزارش رسانه های اسراییلی، دیپلمات هایی که در خارج از کشور خدمت می کنند، ابراز نگرانی کرده اند که سفارتخانه هایشان هدف حملات انتقام جویانه ایران قرار گیرد.

پیشتر اسراییل گزارش ها مبنی بر خروج سفیران خود و تخلیه سفارتخانه های خود در نقاط مختلف جهان را تکذیب کرده است.

بر اساس گزارش‌های اولیه، این تصمیم که اسراییل آن را تکذیب کرد، با توافق وزارت خارجه و دستگاه امنیتی "شین بت" اسراییل اتخاذ شده است.

در 8 اکتبر، یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس نیز سفارت‌خانه‌های اسراییل در سراسر جهان به حالت آماده باش امنیتی درآمدند.

این تهدیدها در برخی از سفارتخانه ها تحقق یافت.

در 13 اکتبر، یکی از کارکنان سفارت اسراییل در پکن مورد حمله قرار گرفت و در بیمارستان بستری شد.

نگرانی های مشترک آمریکا و اسراییل

از سوی دیگر مقامات اسراییلی به وبگاه آمریکایی "اکسیوس" گفتند که اسراییل به ایالات متحده گفته است که اگر ایران به تلافی حمله مرگبار اخیر اسراییل به سوریه حمله ای را از خاک خود علیه اسراییل انجام دهد، با واکنش شدید اسراییل مواجه خواهد شد و درگیری کنونی را به سطح دیگری خواهد برد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار