| کد مطلب: ۱۱۰۵۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد

اگر متقاضی مسکن مهر هستید بخوانید

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با یادآوری اینکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است، گفت: تاکنون ۷۵۵ هزار قرارداد بانکی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن منعقد شده است.

اگر متقاضی مسکن مهر هستید بخوانید

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی و محمدرضا مهدیار اسماعیلی رییس صندوق ملی مسکن در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به تشریح روند اجرا و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن پرداختند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر از دولت‌های قبلی به دولت سیزدهم رسید گفت: تا به امروز از این تعداد ۱۲۴ هزار واحد در کل کشور به بهره برداری رسیده و ۱۲۴ هزار واحد دیگر باقی مانده است که به مردم قول می دهیم تا پایان سال آینده کل پرونده مسکن مهر در شهرهای مختلف ببندیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۶۸ هزار واحد مسکن مهر به ۷۵ درصد رسیده و ۳۰ هزار واحد از آنها مشکلات حقوقی و تعاونی دارند که از طریق وزارت تعاون و سازمان ملی زمین پیگیر رفع مشکلات آنها هستیم.

وی گفت: دلیل اصلی عدم پیشرفت و تکمیل واحدهای مسکن مهر آن بوده که دولت در گذشته در پروژه‌های مسکونی نقش پیمانکار را داشته و همین امر دلیل اصلی تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی بوده است. در صورتی که اگر خود مردم کارفرما شوند و ما بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی‌سازی استفاده کنیم سرعت اجرای پروژه‌ها دوبرابر می‌شود و در این بخش دولت باید خود نظارت بر پروژه‌ها را برعهده بگیرد تا سرعت اجرا افزایش یابد.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان‌های بلند پروژه‌های مسکن مهر سبب شد تا تورم بر این پروژه‌ها غالب شود و سرعت اجرای پروژه‌ها طولانی‌تر شود. چرا که هرچه تعداد طبقات بیشتر شود سرعت ساخت کندتر می‌شود. اما در پروژه‌های نهضت ملی مسکن از تجربه‌های مسکن مهر استفاده کردیم و ساخت ساختمان‌های بلند را کنار گذاشتیم.

برخورد با پیمانکاران متخلف در پردیس

وی با بیان اینکه در شهر جدید پردیس با پیمانکاران کم کار و متخلف برخورد شد، گفت: در حوزه نظارتی با تشکیل کمیته‌هایی به صورت روزانه و مستمر پیگیر اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستیم و امیدواریم با تزریق منابع مالی کافی بتوانیم این پروژه‌ها را هرچه سریعتر به اتمام برسانیم.

وی با یادآوری اینکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است، گفت: از این تعداد، ۴۰۰ هزار واحد در قالب واگذاری زمین به متقاضیان درحال اجرا است. در این طرح‌ها خود مردم کارفرما هستند و با حضور خود مردم روند اجرای پروژه‌ها بسیار خوب در حال پیشرفت است. تجربه نشان می‌دهد هرجا که به مردم اعتماد شد کارها به خوبی پیشرفت کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار