| کد مطلب: ۱۰۹۵۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد

گفت‌وگوی بن سلمان با بلینکن درباره تحولات غزه

بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در ریاض با وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره آخرین تحولات غزه گفت وگو کرده است.

گفت‌وگوی بن سلمان با بلینکن درباره تحولات غزه

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از  ایرنا؛ منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، ولیعهد عربستان سعودی در ریاض با وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره آخرین تحولات غزه گفت وگو کرده است.

الجزیره گزارش داد، «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا در آغاز سفر منطقه‌ای خود به ریاض با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار به رایزنی درباره مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله پایان داده به بحران غزه پرداختند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن و بن سلمان همچنین در مورد نیاز به کاهش تنش منطقه‌ای از جمله توقف حملات حوثی‌ها (انصارالله) در دریای سرخ با یکدیگر گفت وگو کردند.

جزئیات بیشتری از این دیدار گزارش نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اولین مقصد در دوره جدید سفر منطقه ای خود به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) برای رایزنی درباره جنگ غزه وارد عربستان سعودی شده است.

این پنجمین سفر بلینکن به منطقه از زمان آغاز جنگ‌ میان اسراییل و حماس، در بحبوحه حملات آمریکا به گروه های مقاومت در سراسر سوریه، عراق و یمن در پاسخ به حمله پهپادی در اواخر ژانویه در اردن است که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده ها تن شد.

واشنگتن در این بحبوبه تلاش می کند تا مذاکرات در مورد توافق عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل را پیش ببرد و همچنین در حال رایزنی برای نحوه حکومت در غزه پس از جنگ است.

بلینکن همچنین قرار است اواخر این هفته از مصر، قطر و تل آویو بازدید کند و برای پیشبرد گفتگوهای مصر و قطر با حماس برای دستیابی به توافق بر سر آزادی اسرای اسرائیلی تلاش کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار