| کد مطلب: ۱۰۹۳۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد

رسانه عبری:

حریم خصوصی اسرائیلی‌ها به بهانه جنگ توسط شاباک لگدمال شده است

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، سرویس اطلاعات وامنیت عمومی رژیم صهیونیستی شاباک به بهانه جنگ، به خصوصی‌‌ترین حریم خصوصی اسرائیلی‌ها هم سرک می‌کشد.

حریم خصوصی اسرائیلی‌ها به بهانه جنگ توسط شاباک لگدمال شده است

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ روزنامه کالاکالیست در گزارشی که در شماره امروز یکشنبه متشر شد اعلام کرد، براساس یک دستور العمل شاباک اجازه دارد به هر رایانه‌ای بدون اطلاع کاربر آن نفوذ کرده و اطلاعات موجود در آن را به سرویس‌های امنیتی منتقل کند، این تنها بخشی از موج قانونگذاری‌‌هایی است که اسرائیل در سایه جنگ آن را اجرایی کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است، طی ماه‌های اخیر و در سایه حوادث 7 اکتبر، قانونگذاران اسرائیلی به شکل خستگی ناپذیری شماری از تدابیر قانونی را اتخاذ کرد که می‌تواند بازتاب گسترده‌ای بر قوانین صیانت از حریم خصوصی در اسرائیل داشته باشد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، برخی از این قوانین اجازه نقض حقوق افراد در داشتن حریم خصوصی را به سرویس‌های امنیتی می‌دهد.

از میان این قوانین که حریم خصوصی اسرائیلی‌ها را لگدمال می‌کند، قانون دستور موقت است که در نوامبر 2023 به تصویب رسید و به سرویس‌های امنیتی اجازه می‌دهد، اطلاعات مورد نیاز را به هر شکل ممکن برای مشخص کردن هویت اجساد و نیز مشخص کردن محل نگهداری مفقودین و اسرا انجام دهد و برای مقابله با اقدامات خصمانه یا جنگی احتمالی سرویس‌های امنیتی اجازه در اختیار داشتن بانک اطلاعات بیومتری را داشته و این اطلاعات را حتی بدون موافقت صاحب این اطلاعات هم می‌توانند ذخیره کنند.

همچنین در دسامبر 2023 (یک ماه پیش) هم قانونی به تصویب رسید که به ارتش اسرائیل و شاباک اجازه می‌دهد به هر کامپیوتری نفوذ کرده و دوربین آن را فعال کند، این اقدام حتی بدون اطلاع صاحب کامپیوتر انجام دهد.


 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار