| کد مطلب: ۱۰۹۳۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

جنگنده‌ای که بریتانیا آن را در پناهگاه خاصی نگه می‌دارد

جنگنده «Panavia Tornado» نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در یک پناهگاه هوایی ویژه به نام EFASS قرار دارد که توسط شرکت «Rubb Buildings Ltd» طراحی و ساخته شده‌است.

جنگنده‌ای که بریتانیا آن را در پناهگاه خاصی نگه می‌دارد

به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از خبرآنلاین؛ این آشیانه قادر است هواپیما را در برابر عوامل اقلیمی محافظت کند. پناهگاه تمام تجهیزات برای اطمینان از پرواز هواپیما را در خود جای می دهد، دارای منبع تغذیه است. برای ساخت این آشیانه فقط به ۴ نفر نیرو به همراه ۲ روز کار نیاز است. پاناویا تورنادو یک جنگنده چندمنظوره، دو موتوره و بال متغیر است که توسط یک کنسرسیوم سه ملیتی شامل بریتانیا، ایتالیا و آلمان غربی ساخته شده بود، این جنگنده از دو موتور توربوفن Turbo-Union RB۱۹۹-۳۴R Mk ۱۰۳ استفاده می‌کند و اولین جنگنده چند منظوره اروپایی بود.

این هواپیما در سه مدل اصلی ساخته شده‌است: مدل IDS جنگنده-بمب افکن برای حمله به اهداف زمینی، سرکوب دفاع هوایی، مدل ECR برای جنگ الکترونیک، مأموریت‌های شناسایی و مدل ADV به عنوان هواپیمای رهگیر و برتری هوایی. نخستین پیش نمونه این جنگنده در ۱۴ اوت ۱۹۷۴ به پرواز درآمد و در سال ۱۹۷۹ این جنگنده عملیاتی شد. کاربران اصلی این جنگنده نیروی هوایی ایتالیا، نیروی هوایی آلمان و نیروی هوایی عربستان سعودی و نیروی هوایی بریتانیا هستند که البته بریتانیا این جنگنده را در ۱ آوریل ۲۰۱۹ بازنشسته کرد. در کل ۲۰۰۰ فروند از این جنگنده ساخته شده‌است.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار