| کد مطلب: ۱۰۸۷۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

حمله مرگبار پهپادهای اوکراینی به روسیه پس از روز خونین

روسیه اعلام کرد ۱۴ نفر در اثر حمله اوکراین به بلگورود کشته شدند.

حمله مرگبار پهپادهای اوکراینی به روسیه پس از روز خونین

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از اکو ایران؛  مسکو می‌گوید 32 پهپاد اوکراینی را یک روز پس از انجام یکی از مرگبارترین حملات روسیه در جنگ اوکراین سرنگون کرده است. بر اساس این گزارش، طی حمله اوکراین به مرکز استان بلگورود، دست کم 14 نفر کشته و 108 نفر زخمی شدند.

فرماندار ویاچسلاو گلادکوف روز شنبه گفت که حمله به بلگورود، در حدود 30 کیلومتری مرز با اوکراین، یک منطقه مسکونی را هدف گرفته  است. او در یک پست تلگرامی از همه ساکنان خواست تا با به صدا درآمدن آژیر به پناهگاه‌های حملات هوایی بروند.

بلگورود با مناطق لوهانسک، سومی و خارکف اوکراین هم مرز است که برخی از آن‌ها در روز جمعه توسط حملات هوایی روسیه به اوکراین در یکی از مرگبارترین حملات از زمان آغاز جنگ در فوریه 2022 مورد هدف قرار گرفتند. تعداد قربانیان این حملات در اوکراین تاکنون به 39 نفر رسیده است.

بلگورود حدود 600 کیلومتر از پایتخت روسیه، مسکو فاصله دارد و یک منطقه خط مقدم بوده و به عنوان پایگاهی حیاتی برای نیروهای مسلح کرملین برای انجام حملات به سمت اوکراین بوده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که این حمله «بی‌مجازات نخواهد ماند».

مقامات مسکو اوایل روز شنبه گفتند و نیروهای روسیه 32 پهپاد اوکراینی را در سراسر کشور سرنگون کردند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان مناطق مسکو، بریانسک، اوریول و کورسک مشاهده شده‌اند. 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار