| کد مطلب: ۱۰۸۶۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد

واکنش چین به بیانیه آمریکا

سخنگوی وزارت بازرگانی چین درخصوص بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا در رابطه به ممنوعیت ورود ریزتراشه‌های چینی به این کشور، گفت: پکن نسبت به تاثیر اقدامات واشنگتن بی‌تفاوت نخواهد بود.

واکنش چین به بیانیه آمریکا

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از  ایرنا؛ هه یادونگ، سخنگوی این وزارتخانه در واکنش به بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا، گفت: صنعت نیمه هادی به‌طور گسترده جهانی شده است. هر رفتاری که مقررات بازار را نقض و موجب گسستگی بازار جهانی نیمه هادی ها شود، نه تنها به منافع مشروع شرکت‌های چینی آسیب می‌رساند، بلکه بر منافع شرکت‌های نیمه هادی کشورهای مختلف جهان از جمله شرکت‌های آمریکایی تأثیر می‌گذارد و بر این اساس ثبات زنجیره تولید و عرضه جهان را مختل خواهد کرد.

تارنمای خبری وزارت بازرگانی چین گزارش داد، این اظهارات زمانی بیان شد که واشنگتن چندی پیش اعلام کرد که با آغاز تحقیقات، به‌طور ویژه به وضعیت استفاده و خرید ریزتراشه‌های سنتی ساخت چین در صنایع کلیدی این کشور توجه کرده است تا وابستگی زنجیره عرضه نیمه هادی خود به تراشه‌های چینی را ارزیابی کند.

این سخنگو خاطرنشان کرد که پکن روند توسعه و تأثیرات اقدامات مربوطه ایالات متحده را با جدیت پیگیری و قاطعانه از منافع خود دفاع می‌کند.

«جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا روز دوشنبه (۲۰ آذر) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفته بود که ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که این ریز تراشه‌ها که از پیچیده‌ترین و بالاترین قدرت پردازش تراشه‌های هوش مصنوعی است و چین را به فناوری هوش مصنوعی می‌رساند، به این کشور ارسال شود.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امورخارجه چین هم در مورد اظهارات وزیر بازرگانی آمریکا، اظهار داشت: واشنگتن با اعمال محدودیت صادرات نیمه رساناها موجب شده تا به حقوق و منافع شرکت‌های چینی، اصول «اقتصاد بازار و رقابت منصفانه» و ثبات زنجیره تولید و عرضه ریز تراشه‌های جهانی آسیب جدی وارد شود.

وی به نقل از «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین گفت: در جهان کنونی، همه کشورها دارای منافع متقابل و یکپارچه هستند و گشودگی، فراگیری و همکاری برد-برد تنها گزینه صحیح است.

وی افزود: پکن همواره متعهد به ایجاد یک اقتصاد جهانی باز بوده است و از گشایش در سطح بالا حمایت خواهد کرد.

مائو خاطرنشان کرد: ما همیشه معتقدیم که عدم همکاری بزرگترین خطر و عدم توسعه بزرگترین ناامنی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: چین مایل به همکاری با همه ذی‌نفعان برای دستیابی به توسعه و رفاه مشترک جهانی است.

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار