| کد مطلب: ۱۰۸۶۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا و مکزیک توافق کردند

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک گفت در مذاکره با مقام‌های آمریکایی در مورد مهاجران توافق شد که واشنگتن گذرگاه‌های مرزی را باز نگه دارد.

آمریکا و مکزیک توافق کردند

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از  ایرنا؛ اوبرادور پنجشنبه پس از ملاقات دو ساعته با آنتونی بلینکن و الخاندرو مایورکاس وزیران خارجه و امنیت ملی آمریکا اظهار کرد: تحرکات بیشتری در مرز جریان دارد. بنابراین، باید مراقب باشیم که گذرگاه‌ها بسته نشوند.

وی با اشاره به روابط تجاری میان دو کشور گفت: گذرگاه‌های ریلی و پل‌های مرزی در راستای عادی شدن فعالیت‌های در مرزها بازگشایی شده‌اند.

اوبرادور افزود که در مذاکراه با بلینکن و مایورکاس توافق شد که دیدارهای بیشتری برا حل بحران مهاجران در مرزهای دو کشور برگزار شود.

مقام‌های آمریکایی اخیرا دو گذرگاه ریلی مرزی را برای چند روز تعطیل کردند تا ورود مهاجرانی را که با قطارهای باری وارد ایالت متحده می‌شود، کاهش دهند.

در همین حال، چند گذرگاه دیگر در مرزهای ایالت‌های تگزاس، آریزونا و کالیفرنیا با مکزیک بسته شده‌اند تا نیروها و منابع آنها صرف مقابله با ورود مهاجران در نقاط دیگر شود.

پلیس مرزی آمریکا گزارش داد که در هفته‌های اخیر روزانه بطور متوسط ۱۰ هزار مهاجر وارد ایالات متحده شده‌اند.

این مهاجران عمدتا از کشورهای آمریکای مرکزی راهی ایالات متحده شده و به دلیل خشونت و فقر مهاجرت کرده‌اند.

آمریکا با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آتی، به دنبال جلب کمک دولت مکزیک برای مهار جریان مهاجرت و مواجهه با موج مهاجرانی است که تلاش می‌کنند از طریق خاک مکزیک خود را به ایالات متحده برسانند.

سفر مقام‌های آمریکایی در بحبوحه فشارهای حزب جمهوری‌خواه انجام می شود که از دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته‌اند تا علیه مهاجرت به عنوان شرط دریافت رای کنگره برای ادامه حمایت اقتصادی و نظامی از اوکراین اقدام کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار