| کد مطلب: ۱۰۸۵۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد

گالانت: با تهدیدات یمن کنار نمی‌آییم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه «تهدید کشتیرانی در باب‌المندب تنها خطری برای اسرائیل نیست بلکه خطری برای کشتیرانی بین‌المللی است» گفت تل‌آویو با این تهدیدات کنار نمی‌آید.


گالانت: با تهدیدات یمن کنار نمی‌آییم

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه و با اشاره به حملات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم، مدعی شد تهدید کشتیرانی در باب‌المندب تنها خطری برای اسرائیل نیست بلکه تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی است.

این در حالی است که نیروهای مسلح یمن اعلام کرده تنها کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایی که قصد عزیمت به بنادر سرزمین‌های اشغالی را دارند و به هشدارها برای تغییر مسیر خود توجه نمی‌کنند را هدف قرار می‌دهد.

وبگاه شبکه «روسیا الیوم» نوشت گالانت در جریان بازدید از پایگاه نظامی نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در «ایلات» با فرماندهان و نظامیان صهیونیست دیدار و از فعالیت آن‌ها «در مقابله با تهدیدات زمینی و هوایی» مطلع شد.

شهر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی، اخیرا هدف حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن قرار گرفته است.

 

گالانت: با تهدیدات یمن کنار نمی‌آییم

 

«دیوید ساعر» فرمانده نیروی دریایی رژیم صهیونیستی و «الداد بروچوویچ» فرمانده ناو کشتی‌های موشک‌انداز این رژیم و «شای خوضره» فرمانده منطقه دریای سرخ در ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این دیدار حضور داشتند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در ناوچه موشک انداز«ساعر۶» حضور داشت و با نظامیان صهیونیست صحبت می‌کرد «بر ضرورت آمادگی برای اقدام در جبهه‌های دور و نزدیک» تاکید کرد.

گالانت در ادامه از «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به خاطر تشکیل ائتلاف دریایی چندملیتی تقدیر و تشکر کرد.

آستین بامداد چهارشنبه اعلام کرد آمریکا رهبری ائتلافی از ۱۰ کشور را برای گشترنی در دریای سرخ و مقابله با حملات ارتش یمن در دریای سرخ را برعهده دارد. این کشورها شامل انگلیس، کانادا، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، هلند، نروژ، بحرین و سیشل هستند. البته اسپانیا حضور در این ائتلاف را رد کرده است. 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: «با تهدیدات موجود علیه اسرائیل کنار نخواهیم آمد و اگر تلاش‌ها برای هدف قرار دادن ایلات با موشک و یا سلاح دیگر ادامه داشته باشد، ما می‌دانیم باید چه اقدامی انجام دهیم و نظامیان ما برای هر ماموریتی آماده هستند».

گالانت همچینین مدعی شد رژیم صهیونیستی «به وسیله نیروی هوایی و دریایی خود می‌داند چگونه از خودش دفاع کند».

 

گالانت: با تهدیدات یمن کنار نمی‌آییم

 

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: «تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم».

 

 

 

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار