| کد مطلب: ۱۰۸۲۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد

دیدار بایدن و زلنسکی در کاخ سفید

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، برای دیداری در کاخ سفید که روز سه‌شنبه ۲۱ آذر انجام خواهد گرفت، دعوت کرد.


دیدار بایدن و زلنسکی در کاخ سفید

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، برای دیداری در کاخ سفید که روز سه‌شنبه ۲۱ آذر انجام خواهد گرفت، دعوت کرد.

کاخ سفید روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبران دو کشور در این دیدار درباره «نیازهای فوری» اوکراین در جنگ روسیه، آخرین تحولات این جنگ و «اهمیت حیاتی» ادامه کمک‌های آمریکا به اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد.

این دیدار در حالی انجام می‌گیرد که دولت بایدن تلاش می‌کند با کنگره ایالات متحده بر سر کمک‌های نظامی به اوکراین و اسرائیل به توافق دست یابد.

دفتر آقای زلنسکی نیز روز یکشنبه اعلام کرد که رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه وارد واشینگتن می‌شود و با آقای بایدن دیدار می‌کند. طبق بیانیه این نهاد، ولودیمیر زلنسکی همچنین برای یک سخنرانی در سنای ایالات متحده دعوت شده است که این سخنرانی صبح سه‌شنبه انجام می‌گیرد.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود به نقل از سخنگوی مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، نوشت که آقای زلنسکی روز سه‌شنبه یک جلسه خصوصی نیز با آقای جانسون خواهد داشت.

جو بایدن در آخرین تلاش‌های خود برای کمک به اوکراین در جنگ روسیه لایحه‌ای را به کنگره ایالات متحده ارائه کرد، اما این لایحه شامگاه چهارشنبه ۱۵ آذرماه در مجلس سنای آمریکا آرا لازم را کسب نکرد.

جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا خواستار اضافه شدن تدابیر سخت‌تر برای مقابله با ورود مهاجران غیرقانوین از مرز مکزیک، به این لایحه هستند.

این لایحه با ۵۱ رای مخالف در مقابل ۴۹ رای موافق نتوانست آرای لازم در سنای آمریکا را کسب کند. سنای آمریکا ۱۰۰ عضو دارد و برای تصویب این لایحه نیاز بود ۶۰ سناتور از آن حمایت کنند.

آقای بایدن هشدار داده بود که عدم تصویب این بسته کمکی باعث خواهد شد که روسیه در جنگ با اوکراین به موقعیت برتر دست پیدا کند.

 

 

 

منبع : انتخاب

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار