| کد مطلب: ۱۰۸۱۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد

خط و نشان صنعا برای ریاض و ابوظبی

یکی از رهبران انصارالله در پیام جدیدی به ائتلاف سعودی-اماراتی نسبت به سرانجام مشارکت در هرگونه ائتلاف جدیدی برای تجاوز نظامی به یمن هشدار داد.

خط و نشان صنعا برای ریاض و ابوظبی

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز چهارشنبه گفت « گر عربستان و امارات بخشی از هرگونه ائتلاف برای تجاوز و تشدید تنش علیه یمن باشند میادین نفتی و گازی آن‌ها را منهدم خواهیم کرد».

وی با اشاره به بحران‌های انرژی کشورهای غربی بعد از جنگ اوکراین گفت: زمستان اروپا و آمریکا در پیش است.

البخیتی گفت، این گروه هرگونه نبردی علیه یمن را با آتش زدن همه چاه‌های نفتی و گازی پاسخ خواهد داد و هیچ چاه نفتی یا گازی را سالم باقی نخواهد گذاشت و به هیچ کشتی سعودی یا اماراتی اجازه عبور از باب‌المندب نداده و آن‌ها را مورد حمله قرار خواهد داد.

نیروهای مسلح یمن از آغاز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، یک کشتی مرتبط با این رژیم به نام «گلکسی لیدر» را توقیف کرده و بارها حملات موشکی و پهپادی علیه مواضع اسرائیلی در جنوب سرزمین‌های اشغالی ترتیب داده است.

پیام صنعا به ریاض و ابوظبی؛ به ائتلاف اسرائیل علیه یمن بپیوندید، میادین نفتی‌تان را می‌زنیم
محمد البخیتی

اظهارات البخیتی در واکنش به اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر تصمیم خود برای ایجاد ائتلاف دریایی جهت تامین امنیت کشتی‌های خود در دریای سرخ مطرح شد.

رسانه‌های عبری گزارش کردند رژیم صهیونیستی رسما از کشورهایی از جمله انگلیس و ژاپن درخواست تشکیل نیروی دریایی بین‌المللی برای تضمین آزادی کشتیرانی در تنگه باب المندب را کرده‌ است.

این در حالی است که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا دوشنبه اعلام کرده بود که واشنگتن مذاکراتی با کشورهای دیگر درباره ایجاد نیروی دریایی در دریای سرخ دارد.

البخیتی همچنین در مصاحبه با «فرانس ۲۴» گفت: اگر ۲ کشوری که هشت سال علیه یمن جنگیدند در این ائتلاف شرکت کنند، حملات به کشتی‌ها محدود نمی‌شود بلکه شامل نابودی میادین و تاسیسات نفتی این دو کشور خواهد شد.

مقام ارشد انصارالله یمن، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر هدف قرار گرفتن پایگاه امارات در جزیره «میون» در باب المندب با پنج فروند موشک بالستیک این سخنان را بیان کرد. این پایگاه یکی از پایگاه های مهم در مهم‌ترین کریدور دریایی در سراسر جهان است و در حال تدارک برای مقابله با حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های اسرائیلی است. پایگاه مذکور اخیرا میزبان ناوهای جنگی اسرائیلی بوده است.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار