| کد مطلب: ۱۰۸۱۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد

محور مناظره انتخاباتی جمهوری خواهان: جنگ غزه و ایران

چهارمین دور از مناظره نامزدهای جمهوری‌خواهان برای انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا باز هم بدون حضور ترامپ برگزار شد و آن‌ها مواضعی هم درباره جنگ غزه و همچنین علیه ایران گرفتند.

محور مناظره انتخاباتی جمهوری خواهان: جنگ غزه و ایران

چهار نفر از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا چهارشنبه شب در دانشگاه آلاباما برای چهارمین دور از مناظره دور هم جمع شدند.

طبق گزارش روزنامه گاردین، این مناظره با حضور «ران دی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا، «نیکی هیلی» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، «ویوک راماسوامی» تاجر و کاندیدای هندی‌تبار، «کریس کریستی» فرماندار سابق نیوجرسی برگزار شد و این در حالی بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز انتخابات ۲۰۲۴ مجددا در این دور از مناظره شرکت نکرد.

به طور کلی این مناظره بر شکاف عمیقی در خصوص سیاست خارجی متمرکز بود و از طرفی انتقاد شدید راماسوامی از کریستی و هیلی به دلیل «رویکردهای جنگ‌طلبانه» آن‌ها به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

در همین حال، رقبای راماسوامی او را به دلیل موضع انتقادی‌اش در مورد حمایت آمریکا از اوکراین مورد سرزنش قرار دادند و همه این موارد در حالی رخ داد که هر چهار نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا قاطعانه از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه حمایت کردند.

 

جنگ غزه و ایران؛ محور مناظره جمهوری‌خواهان

 

در این میان، نیکی هیلی ضمن تاکید بر موضع تند خود علیه ایران، بیان کرد: من علیه مسلمانان ممنوعیتی اعلام نخواهم کرد، اما علیه کشورهایی که نسبت به ایالات متحده متخاصم هستند، محدودیت‌هایی را اعمال خواهم کرد.

وی افزود: نگاه کنید چه در مرزهای جنوبی رخ می‌دهد. چیزی که بیش از همه نگرانم می‌کند، این افراد کسانی هستند که بیشتر از ایران، یمن و لبنان می‌آیند؛ به عبارتی همان کشورهایی که شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند. این همان چیزی است که باید مراقب بود و ارتباطی با دین ندارد.

نیکی هیلی در ادامه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا باید پاسخ قوی‌تری از دولت جو بایدن به ایران بدهد.

نظرسنجی جدیدی که از سوی شبکه ان.بی.سی نیوز برگزار و نتایجش تقریبا دو هفته پیش منتشر شد نشان داد، جو بایدن در میان گروه رای‌دهندگان ۱۸-۳۴ سال ۴۲ درصد رای کسب‌ می‌کند، در حالی که در مقایسه دونالد ترامپ ۴۶ درصد رای به دست می‌آورد.

این نظرسنجی به معنی هشدار اولیه به کارزار جو بایدن از بابت روند فاصله گرفتن رای‌دهندگان جوان از او، با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار