| کد مطلب: ۱۰۷۹۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

هراس اسرائیل از خشم جهان در صورت ادامه جنگ

یک مقام اسرائیلی گفت: مرحله بعدی درگیری با شدت بالا خواهد بود. ارتش اسرائیل مصمم است به مرحله بعدی جنگ برود. ما هنوز در مرحله تثبیت نیستیم.

هراس اسرائیل از خشم جهان در صورت ادامه جنگ

اسرائیل با یک معضل دردناک و احتمالا بحث برانگیز روبروست و آن اینکه ارتش اسرائیل چگونه می‌خواهد پس از پایان وقفه بشردوستانه جنگ، دوباره درگیری را آغازکند تا به هدف اعلام شده اش یعنی از بین بردن قدرت سیاسی حماس دست یابد.واشنگتن پست نوشت: اسرائیل با یک معضل دردناک و احتمالا بحث برانگیز روبروست و آن اینکه ارتش اسرائیل چگونه می‌خواهد پس از پایان وقفه بشردوستانه جنگ، دوباره درگیری را آغازکند تا به هدف اعلام شده اش یعنی از بین بردن قدرت سیاسی حماس دست یابد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، جشن روز جمعه به مناسبت آزادی ۱۳ زن و کودک اسرائیلی نگرانی مقامات ارشد تل آویو در مورد آینده جنگ را پنهان نکرد. اسرائیل به دنبال بازپس گیری ۲۴۰ گروگان و همچنین سرکوب حماس است که اکثر این گروگان‌ها را در اختیار دارد. یک مقام ارشد اسرائیلی در مصاحبه‌ای در آستانه آزادی گروگان‌ها گفت: «این تلخ است. من به کسانی فکر می‌کنم که فردا آزاد نمی‌شوند».اسرائیل امیدوار است که این دور از مبادله گروگان‌ها که شامل آزادی زنان و نوجوانان فلسطینی زندانی در اسرائیل نیز می‌شود، تا زمان آزادی تمام حدود ۱۰۰ زن و کودک اسرائیلی که در غزه نگهداری می‌شوند، تمدید شود. این مقام ارشد گفت: «در این برهه از زمان، اسرائیل بر آزادی همه ۱۰۰ زن و کودک متمرکز شده است». بسط بیشتر این روند به نحوی که موجب آزادی بیش از ۱۰۰ گروگان مرد (اعم از نظامی و غیرنظامی) شود، بسیار دشوارتر خواهد بود. این احتمالا به معنای آغاز مجدد جنگ در آینده نزدیک است.این مقام ارشد اسرائیلی گفت: «مرحله بعدی درگیری با شدت بالا خواهد بود. ارتش اسرائیل مصمم است به مرحله بعدی جنگ برود. ما هنوز در مرحله تثبیت نیستیم.» وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال اینکه این حمله مجدد اسرائیل انتقادات بین المللی را به دنبال داشته باشد، پاسخ داد: «ارتش و مردم اسرائیل عزم قوی دارند که دیگر نمی‌توانیم با حکومت حماس بر غزه کنار بیاییم».

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار