| کد مطلب: ۱۰۷۹۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

نماینده حماس در ایران: اعراب فقط بیانیه می دهند

ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در تهران گفت: نمی‌توان به‌طور همزمان از غزه حمایت کنید و با رژیم صهیونیستی روابط سازش و روابط اقتصادی و امنیتی و علنی و محرمانه برقرار کنید.

نماینده حماس در ایران: اعراب فقط بیانیه می دهند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران ضمن تشکر از موضع رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست سران کشورهای اسلامی در ریاض، از نفاق و دورویی کشورهای غربی و عربی انتقاد کرد. «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در نشست ریاض از سازمان همکاری اسلامی خواست که موضعی در راستای توقف کشتارها و رفع حصر غزه و بازگشایی گذرگاه رفح اتخاذ کند و در سخنرانی‌اش بر این مسائل تاکید کرد؛ در بیانیه سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب نیز بر این مسئله تاکید شد اما متاسفانه کشوری‌هایی که با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند و با غزه گذرگاه دارند مانند کشور مصر نتوانستند موضع جدی اتخاذ کنند.

 

مقام فلسطینی در ادامه گفت: این کشورها و تمام کشورهای اسلامی که ۵۷ کشور هستند باید موضع قوی اتخاذ می‌کردند و گذرگاه رفح را باز می‌کردند، این کشورها باید بر کشورهایی که حامی رژیم صهیونیستی هستند فشار می‌آوردند اما متاسفانه در نهایت تنها یک بیانیه پایانی ضعیف صادر شد و همان‌طور که برخی از مسئولان فلسطینی از جمله ابومرزوق (عضو دفتر سیاسی جنبش حماس) گفتند برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی هماهنگی دارند و حتی خواهان پیروزی مقاومت نیستندوی گفت: آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد واقعیت امت اسلامی و ضعف آن در حمایت از غزه و مقدسات اسلامی را برملا کرد. مقاومت به خاطر غزه به‌پا نخواست بلکه به خاطر مسئله ملت فلسطین به‌پا خواست که یک مسئله مقدس است. سازمان همکاری اسلامی در پی آتش زدن مسجدالاقصی تشکیل شد اما متاسفانه مسجدالاقصی اکنون هر روز هتک حرمت می‌شود و سازمان همکاری حتی یک موضع عملی نمی‌تواند اتخاذ کند. این یک رسوایی بزرگ برای جهان اسلام و کشورهای عربی است که نمی‌توانند بدون اجازه رژیم صهیونیستی موضع اتخاذ کنند. بنابراین، به‌رغم گام متمایز و موضع صادقانه رئیس‌جمهور ایران کشورهای عربی به خاطر ضعف‌شان حتی یک کاسه آب بدون اجازه رژیم صهیونیستی نمی‌توانند وارد غزه کنند.

 

نشست ریاض درباره فلسطین

ابوشریف خاطرنشان کرد: نمی‌توان به‌طور همزمان از غزه حمایت کنید و با رژیم صهیونیستی روابط سازش و روابط اقتصادی و امنیتی و علنی و محرمانه برقرار کنید. تمام روابطی که با رژیم صهیونیستی ایجاد شد به ضرر مسئله فلسطین بود و تمام کسانی که می‌گویند این روابط به سود مسئله فلسطین است، به باور من صادق نیستند بلکه این روابط خنجر از پشت به ملت فلسطین بود. کم‌ترین حمایت از مسئله فلسطین که مسئله اصلی عربی و اسلامی است قطع روابط با رژیم صهیونیستی و یا حداقل تعلیق روابط با آن بود. رژیم صهیونیستی اکنون به راحتی مرتکب کشتار می‌شود و جز محکومیت‌های ضعیف و غیرعملی که هیچ تاثیری بر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن ندارد، چیزی نمی‌شنویم.نماینده جهاد اسلامی با اشاره به اینکه نشست سازمان همکاری با تاخیر برگزار شد، گفت: این سازمان، سازمان بزرگی است اما متاسفانه کمیته عملی ندارد که بر اجرای بیانیه‌ها نظارت داشته باشد اما به طور همزمان قدرت‌هایی وجود دارد که برای اجرایی کردن بیانیه‌ پایانی فشار می‌آورند. سازمان همکاری اسلامی اکنون مانند سازمان صلیب سرخ است، نه سازمانی که تمام کشورهای اسلامی در آن حضور دارند. این سازمان تنها بیانیه صادر می‌کند و هیچکس اجرای این بیانیه‌ها را پیگیری نمی‌کند و ارزش این بیانیه حتی ارزش جوهری که با آن نوشته شده‌اند را ندارند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار