| کد مطلب: ۱۰۷۸۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

آقای خاص ناجی این کشور می شود؟

با وجود شباهت‌های خاویر میلی به دونالد ترامپ، آرژانتین با وضعیت اقتصادی بسیار پیچیده‌تری نسبت به هر رئیس‌جمهوری در آمریکا در سال‌های اخیر مواجه است. بسیاری به او رای دادند نه به دلیل لفاظی‌های تحریک آمیز او، بلکه به رغم آن، در اقدامی از سر استیصال.

آقای خاص ناجی این کشور می شود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از اکو ایران؛ برای یک مخاطب آمریکایی، انتخابات آرژانتین ممکن است به طرز عجیبی آشنا به نظر برسد. یک فرد خارج از طبقه سیاسی با موهای پف‌کرده و سابقه اظهارات تکان‌دهنده، وعده می‌دهد که کشور را «دوباره عالی» می‌کند، و توسط نخبگان لیبرال نادیده گرفته می‌شود، تا این که با حمایت گسترده مردم –که بسیاری از آن‌ها احساس عقب ماندن می‌کنند- در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شود. با این حال، انتخاب خاویر میلی، در 19 نوامبر، که خود را یک «آنارکو-کپیتالیست» توصیف می‌کند، تکرار کتاب بازی دونالد ترامپ در آمریکای جنوبی نیست. آقای میلی با وضعیت اقتصادی بسیار پیچیده‌تری نسبت به هر رئیس‌جمهوری در آمریکا در سال‌های اخیر مواجه است. بسیاری به او رای دادند نه به دلیل لفاظی‌های تحریک آمیز او، بلکه به رغم آن، در اقدامی از سر استیصال.

 

به نوشته اکونومیست، آرژانتین در وضعیت وحشتناکی قرار دارد. تورم سالانه در حال حاضر بیش از 140 درصد است و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل سال آینده به 200 درصد برسد. زمانی که آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور پرونیست مستعفی، در سال 2019 روی کار آمد، این رقم 54 درصد بود. از هر ده آرژانتینی چهار نفر در فقر زندگی می‌کنند. در هفته‌های پیش از انتخابات، سرجیو ماسا، وزیر اقتصاد و رقیب میلی، ولخرجی‌های پوپولیستی را افزایش داد که معادل حدود 1 درصد تولید ناخالص داخلی است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار