| کد مطلب: ۱۰۷۸۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد

تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن

جمعی از جمهوریخواهان در فاصله چند ماه مانده تا رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، یک گام دیگر در راستای پرونده استیضاح جو بایدن برداشتند.

تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ بر اساس یک احضاریه که به رویت پولیتیکو رسیده، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا خواستار شهادت دادن یک دادستان ارشد در پرونده تحقیقات هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا شدند. این به عنوان بخشی از پرونده استیضاح بایدن است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست جیم جردن از ایالت اوهایو لزلی وولف یک دادستان در دفتر دادستانی ایالت دلاور را احضار کرده است. این کمیته در حال تحقیقات در مورد ادعای دخالت سیاسی در تحقیقات فدرال در مورد هانتر بایدن است. 

وزارت دادگستری آمریکا همچنین در ماه سپتامبر پسر رئیس جمهور را به داشتن یک سلاح در زمان اعتیادش به مواد مخدر متهم کرد.

دو مامور «خدمات درآمد داخلی» (IRS) که در تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد پسر رئیس جمهور فعالیت داشتند، لزلی ولف را متهم کردند که تلاش‌های آنها برای تحقیق کامل از خانواده بایدن را متوقف کرده است. آنها همچنین به قانونگذاران گفتند که او به بازرسان دستور داده که اشاره به جو بایدن را از حکم بازرسی حذف کنند و او مانع از بازرسی خانه رئیس جمهور توسط این تیم شده است.

دیوید وایس بازپرس ویژه که این تحقیقات را انجام می‌دهد، در این ماه در مصاحبه‌ای پشت درهای بسته با کمیته قضایی از وولف دفاع کرد. او گفت: من معتقدم که او یک وکیل عالی است و فردی با صداقت است.

وولف آخرین فردی است که احضاریه جمهوریخواهان مجلس نمایندگان را دریافت کرده است. کمیته نظارت اوایل این ماه هانتر بایدن، جیمز بایدن و چند تن دیگر از خانواده بایدن را نیز احضار کرد.

کمیته قضایی همچنین به عنوان بخشی از تحقیقات، مجموعه‌ای از مصاحبه‌های داوطلبانه پشت درهای بسته با مقامات وزارت دادگستری انجام داده است. این افراد از جمله دو دادستان ایالات متحده و دو مقام FBI در مورد دامنه اختیارات وایس در مورد این تحقیقات سؤالاتی را مطرح کرده‌اند، اما با توجه به اینکه تحقیقات ادامه دارد، جزئیاتی در مورد چگونگی تصمیم‌گیری‌ بازرسان ارائه نکردند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار