| کد مطلب: ۱۰۷۸۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

مصاحبه ایهود باراک جنجال آفرید

اظهارات و افشاگری‌های ایهود باراک در رابطه با احداث تونل و پناهگاه در زیر بیمارستان شفا، جنجال بزرگی را در رسانه‌های عبری زبان به همراه داشته است.

مصاحبه ایهود باراک جنجال آفرید

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ اظهارات ایهود باراک در گفتگو با سی ان ان که اعلام کرد، پناهگاه در زیر بیمارستان شفا کار ارتش اسرائیل بوده است، باعث شد تا رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی از جمله یسرائیل هیوم و معاریو به شدت به این سخنان وی واکنش نشان داده و این اقدام وی را دادن پاس گل به حماس اعلام کنند.

ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم   صهیونیستی در واکنش به ادعاهای بنیامین نتانیاهو نختس وزیر فعلی این رژیم تاکید کرد، بر خلاف ادعای آنها گروه‌های مسلح فلسطینی اقدام به احداث تونل در زیر بیمارستان الشفا در نوار غزه نکردند بلکه این ما بودیم که پناهگاه‌های موجود در زیر بیمارستان را در زمان اشغال نوار غزه احداث کردیم.

او که در پاسخ به پرسش سی ان ان در مورد ادعای محافل رسمی اسرائیلی در مورد وجود مقر جنبش حماس زیر بیماستان شفا در غزه سخن می‌گفت افزود: از سال‌ها پیش همگان می‌دانند که زیر بیمارستان الشفا پناهگاه‌‌هایی قرار دارند که پیمانکاران اسرائیلی آن را بنا کردند.

همین سخنان باعث شد تا شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی که شبکه تلویزیونی متحد نتانیاهو محسوب می‌شود با حمله به ایهود باراک اعلام کند، این سخنان باعث شد تا ضربه مرگباری به اسرائیل وارد شود.

گفتنی است نتانیاهو هم بعد از آن که دروغ بودن ادعاهایش به اثبات رسید، بار دیگر ادعا کرد که اطلاعات مستدلی در رابطه با وجود برخی از سرا در مجتمع بیمارستانی الشفا در اختیار داشت اما در عین احال اعتراف کرد نیروهای اسرائیلی هیچ اسیری را در آنجا پیدا نکردند.

معاریو هم در این رابطه نوشت: سخنان باراک حتی مجری سی ان ان را هم غافلگیر کرد تا بار دیگر برای اطمینان سئوال کند، آیا شما می‌گویید که این تونل‌ها را پیمانکاران اسرائیلی احداث کرده اند، که او بار دیگر گفت بله آنها آنرا برای توسعه بیمارستان و فراهم کردن مساحت بیشتری برای آن در زمانی که اسرائیل حاکم این منطقه بود یعنی چند دهه پیش احداث کردند.

طبق معمول دفتر ایهود باراک بعد از این جنجال ادعا کرد که سخنان وی تحریف شده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار