| کد مطلب: ۱۰۷۳۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا قصد بلوکه کردن اموال تشکیلات خودگردان را ندارد

یک مسوول آمریکایی مدعی شد: «حماس در واقع دشمن تشکیلات خودگردان است و این نظر ما است.»

آمریکا قصد بلوکه کردن اموال تشکیلات خودگردان را ندارد

به گزارش آرمان ملی آنلاین: یک مسوول ارشد کاخ سفید تاکید کرد که اکنون زمان مناسبی برای این نیست که تل‌آویو دارایی‌های تشکیلات خودگردان را بلوکه کند بلکه باید دقیقا برعکس آن عمل کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان جروزالم پست نوشت، یک مسوول ارشد کاخ سفید امروز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: زمان مناسبی برای آن نیست که تل‌آویو دارایی‌های تشکیلات خودگردان را بلوکه کند و باید کاملا بر عکس این عمل شود.

این مسوول ارشد کاخ سفید گفت: باید اقداماتی برای افزایش ثبات در کرانه باختری در پیش گرفته شود.

این مسوول آمریکایی در ادامه مدعی شد: «حماس در واقع دشمن تشکیلات خودگردان است و این نظر ما است.»

کابینه سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه تصمیم گرفت مبالغی را که تل‌آویو از طرف تشکیلات خودگردان فلسطین جمع‌آوری می‌کند و در واقع به نوار غزه و اسرا اختصاص دارد و مبالغی که ویژه خانواده‌های آسیب‌دیده از عملیات‌های فلسطینی است، کاهش دهد.

همچنین این کابینه تصمیم گرفت تمامی راوابط با غزه را قطع کند و دیگر کارگر فلسطینی از غزه وارد اراضی اشغالی نخواهد شد.

این کابینه تاکید کرد، کارگرانی که روز آغاز جنگ در اراضی اشغالی بودند، به غزه بازگردانده خواهند شد.

بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی پیشتر در پیامی خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم اعلام کرد که تصمیم گرفته انتقال وجوه تسویه را متوقف کند، این وجوه در واقع درآمدهای مالیاتی هستند که تل‌آویو به نمایندگی از تشکیلات خودگردان فلسطین جمع‌آوری کرده و هر ماه آن را به تشکیلات تحویل می‌دهد، موضوعی که دستگاه‌های امنیتی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم با آن مخالفت کردند تا از احتمال تنش در کرانه باختری جلوگیری شود.

در بیست و نهمین روز از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نگرانی‌های بین‌المللی درباره احتمال گسترش دامنه جنگ در خاورمیانه افزایش یافته و تعداد شهدای این درگیری از ابتدا تاکنون به ۹۲۲۷ تن رسیده که از این تعداد ۳۸۲۶ تن کودک هستند و ۲۳ هزار و ۵۱۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار