| کد مطلب: ۱۰۷۱۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد

حماس دو آمریکایی را در پی مذاکره با قطر آزاد کرد

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس) در پی مذاکره با قطر، دو آمریکایی بازداشت شده را آزاد و به صلیب سرخ تحویل داده است.

حماس دو آمریکایی را در پی مذاکره با قطر آزاد کرد

به گزارش آرمان ملی آنلاین  به نقل ازایرنا؛ شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه به وقت محلی به نقل از یک منبع آگاه و یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که دو آمریکایی آزاد شده یک مادر و دختر هستند که توسط حماس آزاد  شده اند.

این منبع آگاه گفت که این دو نفر به صلیب سرخ تحویل داده شده اند و "در حال خروج از غزه هستند".  

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از منابع خود گزارش داد که این مادر و دختر به دلایل بشردوستانه آزاد می شوند زیرا مادر در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست که آیا این دو شهروند آمریکایی از غزه وارد مصر خواهند شد یا اسرائیل.

شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد: آزادی این دو شهروند آمریکایی  نتیجه مذاکرات قطر و حماس است که پس از ربودن حدود ۲۰۰ نفر از اسرائیل توسط حماس در ۷ اکتبر آغاز شد.

ابوعبیده سخنگوی جنبش حماس در بیانیه ای گفت: «گردان‌های القسام در واکنش به تلاش‌های قطر، دو شهروند آمریکایی (یک مادر و دخترش) را به دلایل بشردوستانه آزاد کردند تا به مردم آمریکا و جهان ثابت کنند که ادعاهای بایدن و دولت فاشیستی او دروغ و بی‌اساس است.»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شب گذشته پس از بازگشت از تل آویو در سخنانی از کاخ سفید با مردم آمریکا،  با بیان اینکه بیش از ۱۳۰۰ نفر از جمله حداقل ۳۲ شهروند آمریکایی در اسرائیل کشته شدند، وعده بازگرداندن بازداشت شدگان را داد و  گفت: به عنوان رئیس جمهور، برای من اولویتی بالاتر از امنیت آمریکایی هایی که به گروگان گرفته شده اند،  نیست.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به دلیل افزایش تنش ها در خاورمیانه و سایر نقاط ناشی از جنگ جاری میان رژیم اسرائیل و فلسطین ، هشدار سفر احتیاطی جهانی برای شهروندان خود در سراسر جهان صادر کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا با استناد به «ظرفیت حملات تروریستی، تظاهرات یا اقدامات خشونت‌آمیز علیه شهروندان و منافع آمریکا» به شهروندان خود در خارج از کشور هشدار داد که احتیاط بیشتری داشته باشند.

در اوایل هفته، وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور برای سفر به لبنان هشدار داد و اعلام کرد به دلیل «وضعیت امنیتی غیرقابل پیش‌بینی مربوط به شلیک راکت، موشک و توپخانه‌ بین اسرائیل و حزب‌الله یا سایر جناح‌های شبه‌نظامی مسلح به این لبنان سفر نکنند.»

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی که به دنبال کمک برای خروج از اسرائیل، کرانه باختری، غزه و لبنان هستند، دستور داده است که فرم پذیرش بحران را پر کنند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار