| کد مطلب: ۱۰۶۸۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

امارت از پیمان امنیتی با آمریکا خارج می شود

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، دولت امارات متحده عربی در اعتراض به پیشرفت مذاکرات سعودی آمریکایی، مذاکرات امنیتی خود را با واشنگتن متوقف کرده است.

امارت از پیمان امنیتی با آمریکا خارج می شود

پایگاه اطلاع رسانی شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) در گزارشی در این رابطه به نقل از منابع آگاه فاش کرد، دولت امارات متحده عربی نسبت به نوع مذاکرات امنیتی که دولت آمریکا با این کشور در مقایسه با مذاکراتی که با عربستان داشته، مذاکرات خود را متوقف کرده است.

امیشای اشتاین، نویسنده گزارش به نقل از منابع آگاهی که از چند و چون این مذاکرات مطلع هستند، خبر داد، با توجه به پیشرفت‌‌هایی که در روند سازش بین اسرائیل و عربستان سعودی شکل گرفته و نوع توافق امنیتی که سعودی‌ها با دولت آمریکا در دست بررسی دارند، اماراتی‌ها را بر آن داشته است تا تماس و مذاکرات خود را با ایالات متحده در رابطه با امضای توافقنامه امنیتی به حال تعلیق در آورند.

این منابع که ظاهرا اماراتی هستند به این رسانه عبری زبان خبر دادند، ابوظبی منتظر آن است تا ببیند توافق امنیتی بین ایالات متحده و عربستان سعودی به چه نحو و در چه سطحی پیش خواهد رفت، تا بعد از آن در مورد نحوه پیشبرد مذاکرات خود با واشنگتن تصمیم گیری کند.

این منابع تاکید کردند، امارات متحده معتقد است اگر ایالات متحده و عربستان به توافق پیمان دفاعی با یکدیگر امضا کنند، خود نیز باید از همان نوع پیمان دفاعی با واشنگتن بهره مند شود.

کان همچنین به نقل از منابع اسرائیلی خبر داد، پیش بینی می‌شود توافق سازش با عربستان طی شش ماه آینده به امضا برسد.

و در ادامه به نقل از یک مسئول امنیتی عالی رتبه صهیونستی هم فاش کرد، توافق سازش با عربستان سعودی باید به تدریج و طی شش ماه به انجام برسد، زیرا شما نمی‌توانید به مردم و جامعه‌ای همچون عربستان سعودی یک آن بیایید و بگویید با اسرائیل سازش کردیم، باید حتما زمینه انجام این کار فراهم شود.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار