| کد مطلب: ۱۰۶۲۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

دبیر کل سازمان ملل متحد:

کمک‌های مالی بحران غلات را از بین نمی‌برد

دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد که این سازمان به تعامل با ترکیه، اوکراین، روسیه و سایر کشورهای مربوطه برای «بازسازی طرح دریای سیاه» که به صادرات نزدیک به ۳۳ میلیون تُن غلات از بنادر اوکراین کمک کرد، ادامه خواهد داد.

کمک‌های مالی بحران غلات را از بین نمی‌برد

به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از سی‌ان‌ان، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که همیاری و ارائه کمک‌های مالی، تأثیر دراماتیک اقدام روسیه برای خروج از توافق غلات دریای سیاه را از بین نمی‌برد.

دبیرکل سازمان ملل متحد  در گفتگو با خبرنگاران در نیویورک تأکید کرد که این سازمان به تعامل با ترکیه، اوکراین، روسیه و سایر کشورهای مربوطه برای «بازسازی طرح دریای سیاه» که به صادرات نزدیک به ۳۳ میلیون تُن غلات از بنادر اوکراین کمک کرد، ادامه خواهد داد.

گوترش گفت: «واضح است که هنگام خروج میلیون‌ها و میلیون‌ها تن غلات از بازار، شاهد قیمت‌های بالاتری نسبت به زمانی که دسترسی عادی غلات اوکراین به بازارهای بین‌المللی وجود دارد، خواهیم بود».

وی افزود که این افزایش قیمت‌ها «در همه جا و توسط همه پرداخت خواهد شد» و بیشترین ضربه را به کشورهای در حال توسعه وارد خواهد کرد.

گوترش ادامه داد: «بنابراین، نمی‌توان این تأثیر شگرف که همه را در همه جا تحت تأثیر قرار می‌دهد، با تعداد انگشت‌شماری از کمک‌های مالی به برخی کشورها مقایسه کرد».

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار