| کد مطلب: ۱۰۶۲۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد

یک اتفاق عجیب | درز اطلاعات نظامی انگلیس به دلیل اشتباه تایپی!

وزارت دفاع انگلیس بر اثر یک اشتباه تایپی، ایمیل‌هایی را که قرار بود به ایالات متحده ارسال کند، به کشور مالی ارسال کرده که یک از متحدان روسیه است.

یک اتفاق عجیب | درز اطلاعات نظامی انگلیس به دلیل اشتباه تایپی!

به گزارش آرمان ملی آنلاین،وزارت دفاع انگلیس تحقیقاتی را درباره ارسال سهوی اسناد محرمانه به یکی از متحدان روسیه آغاز کرده است.

 به نقل از شبکه خبری اسکای، وزارت دفاع انگلیس بر اثر یک اشتباه تایپی، ایمیل‌هایی را که قرار بود به ایالات متحده ارسال کند، به کشور مالی ارسال کرده که یک از متحدان روسیه است.

 این امر به این دلیل اتفاق افتاد که وزارت دفاع انگلیس در زمان وارد کردن نشانی ایمیل مقصد، به‌جای پسوند (.mil) که برای دامنه ارتش آمریکاست، پسوند (.ml) را وارد کرد که دامنه کشور مالی است.

اخیرا نیز دقیقاً همین اشتباه در ایالات متحده، باعث شد تا اطلاعات آمریکا به مالی ارسال شود؛ اطلاعاتی از جمله اسناد دیپلماتیک، صورت‌های مالیاتی، کلمات عبور و جزئیات سفر مقامات ارشد.

 شخصی که بروز این اشتباه را در ایمیل‌های ایالات متحده افشا کرد، اعلام کرد که حدود ۱۱۷ هزار ایمیل با این اشتباه ارسال شده است! اما وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که این اشتباه در انگلیس مقیاس بسیار کوچک‌تری دارد و در مورد تنها «چند ایمیل» صورت گرفته است.

 با این‌ حال، گزارش شده که برخی از این ایمیل‌ها حاوی اطلاعات حساسی مانند رمز عبور، سوابق پزشکی و مسیر و اقامت افسران ارشد ارتش انگلیس است.

 مالی که اسناد نظامی آمریکا و انگلیس را دریافت کرده، یکی از شش کشوری آفریقایی است که در پی خروج روسیه از قرارداد غلات دریای سیاه، از مسکو پیشنهاد دریافت غلات رایگان گرفته است.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار