| کد مطلب: ۱۰۶۱۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد

هشدار کره‌جنوبی به همسایه شمالی: از سلاح اتمی استفاده کنید، حکومت شما پایان می‌یابد

وزارت دفاع کره جنوبی به تهدید وزارت دفاع کره شمالی درباره حمله هسته ای به این کشور، در صورت استقرار زیردریایی هسته ای آمریکا در منطقه پاسخ داد.

هشدار کره‌جنوبی به همسایه شمالی: از سلاح اتمی استفاده کنید، حکومت شما پایان می‌یابد

به گزارش آرمان ملی آنلاین- در بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی آمده است: پیونگ یانگ در صورت حمله با پاسخ قاطع، فوری و گسترده واشنگتن و سئول مواجه خواهد شد و پایان هیات حاکمه کره شمالی را رقم خواهد زد.

وزارت دفاع کره جنوبی، استقرار زیردریایی هسته ای آمریکا در سواحل این منطقه را حق این کشور دانست و برنامه موشکی و هسته ای کره جنوبی را نقض قطعنامه های شورای امنیت اعلام کرد.

سئول در این بیانیه خواستار خلع سلاح پیونگ یانگ شده و اعلام کرد: آمریکا و کره جنوبی با تهدیدات کره شمالی مصالحه نخواهند آمد.

بر اساس گزارش منابع خبری ، وزیر دفاع کره شمالی در واکنش به استقرار زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی، این کشور را به حمله هسته‌ای تهدید کرد.

«کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که استقرار تسلیحات آمریکایی مانند ناوهای هواپیمابر، بمب افکن یا زیردریایی‌های هسته‌ای در کره جنوبی می‌تواند زمینه استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی کره شمالی را فراهم کند.

رئیس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه پس از حضور روی عرشه زیردریایی آمریکایی «یو. اس. اس. کنتاکی» که قابلیت حمل موشک‌های اتمی را دارد، به کره شمالی هشدار داد و گفت که سئول و واشنگتن به تهدیدات هسته‌ای کره شمالی پاسخ قاطع و گسترده خواهند داد.

زیردریایی هسته‌ای غول پیکر آمریکا روز سه‌شنبه در بندر بوسان کره جنوبی پهلو گرفت. این اولین بار بعد از بیش از ۴۰ سال است که یک زیردریایی آمریکایی در آب‌های شرق آسیا ظاهر می‌شود.

کورت کمپبل هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور منطقه هند-اقیانوسیه ضمن اعلام خبر ورود زیردریایی به بندر بوسان، مدعی شده است که هدف ورود این زیردریایی اتمی به آب‌های کره جنوبی، تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی است.

این مقام رسمی آمریکا گفت که بعد از گفت وگوها و مذاکرات «یون سوک یول» و «جو بایدن» روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا که ماه آوریل سال جاری در واشنگتن انجام شد، آمریکا قول داد که یک زیردریایی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای برای افزایش بازدارندگی در برابر کره شمالی به آب‌های منطقه اعزام کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار