| کد مطلب: ۱۰۵۹۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد

محکومیت اهانت به قرآن کریم

اقدام اخیر در اهانت به قرآن کریم کاملا محکوم است و باید دولت‌‌ سوئد در این خصوص پاسخگو باشد. اینکه غربی‌ها هتک حرکت به ساحت مقدس قرآن را در قالب آزادی بیان توجیه می‌کنند باید ابتدا دید که آزادی به چه معناست. آیا معنی آزادی بیان این است که یک حرف مستند، مستدل و مستحکمی وجود دارد که باید مجاز بود آن را بیان و از آن دفاع کرد یا بدین معناست که هر چه به ذهن یا به فکر رسید ولو اینکه غیرمستند ، غیرمستدل و غیر مستحکم باشد گفت.

محکومیت اهانت به قرآن کریم

به گزارش آرمان ملی آنلاین حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز نوشت: اینکه اگر کسی دلش خواست توهین یا احترام کند در هر دو جا آزاد است یانه. لذا باید اول آزادی معنا شود  و معلوم شود که معنای عرفی، عقلی و شرعی آزادی چیست و در هر یک چه کارکردی دارد. مثلا همین‌هایی که به بهانه‌ آزادی بیان هر کاری می‌کنند، به اسلام و قرآن اهانت می‌کنند یا اقدام موهن قرآن سوزی انجام می‌دهند آیا اجازه می‌دهند که ما نسبت به حکومت، حاکمیت و قانون‌شان خدشه  یا ان‌قلتی وارد کنیم یا نه به ذهن‌شان می‌آید که فقط به اسم آزادی بیان به دین، قرآن و پیغمبر ما جسارت کنند.

نکته دیگر اینکه بالاخره  بنا داریم که در این جهان باهم زندگی کنیم یا نه. اگر بنا بر همزیستی مسالمت آمیز در دنیا با یکدیگر است که باید حریم و حرمت یکدیگر و ادیان را حفظ کنیم. و الا اگر بناست در دنیا با هم زندگی کنیم اما به هر صورت یا وضعیتی، کار بسیار ناپسند و ناصحیحی است.  از طرف دیگر باید دید که به واقع مشکل امروز دنیای ما چیست؟ آیا فقر، جهل، بیماری، تبعیض و جنگ جزو مشکلات امروز دنیا هست یا خیر. اما برخی کشورها به جای اینکه به سراغ مشکلاتی که امروز دنیا با آن روبه‌رو است بروند و این مشکلات را حل کنند به سمت بی‌حرمتی و هتک حرمت به دین، کتاب  آسمانی و مقدسات می‌روند.

در حالی که به خوبی می‌دانند اینگونه کارها در دنیا با واکنش‌های تندی از سوی کشورهای مسلمان روبه‌رو می‌شود. با این حال در پی دعوا درست کردن و ایجاد سر و صدا هستند. به نظر می‌آید که برخی افراد و کشورها مریض‌اند و برخی مرض دارند. گویی اینکه دوست دارند هر از چندی یک مشکل و دعوایی درست کنند والا اگر کسی حرف منطقی و مستدلی دارد می‌تواند آن را به صورت علمی و آکادمیک بیان کند. جای حرف منطقی در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، مساجد، معابد و کلیساهاست. می‌توان بدون اینکه توهین یا اهانتی به هیچ دین و کتاب آسمانی صورت بگیرد بدون هیچ مشکلی به بحث پرداخت.

نویسنده : سید رضا اکرمی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار