| کد مطلب: ۱۰۶۲۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد

چرا وزیر دفاع آلمان سفرش به عراق را لغو کرد؟

به دنبال بالا گرفتن اعتراضات در عراق به واسطه اهانت به قرآن کریم، وزیر دفاع آلمان سفرش را به دلیل آنچه خطرات امنیتی نامیده می شود به این کشور لغو کرد

چرا وزیر دفاع آلمان سفرش به عراق را لغو کرد؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، این اقدام غیر معمول امروز یکشنبه در شرایطی رخ داد که هواپیمای حامل بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان و هیات همراهش در حال بلند شدن از فرودگاه برلین بود. این سفر بخشی از کار تمدید ماموریت پرسنل ارتش آلمان بود که در حال آموزش نیروهای عراقی هستند.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان در بیانیه‌ای از طریق ایمیل گفت: پیشینه این تصمیم، تحولات جاری در عراق است، جایی که در روزهای اخیر اعتراضات خشونت‌آمیزی علیه سفارت سوئد و یک سازمان غیردولتی دانمارک رخ داده است. در این برهه از زمان نمی‌توان تظاهرات بیشتر مرتبط با امنیت و تشدید اوضاع را رد کرد.

معترضان عراقی هفته گذشته در اعتراض به تجمع برنامه‌ریزی شده در استکهلم که قرار بود شامل اهانت به قرآن باشد، به سفارت سوئد رفته و ‌آن را به آتش کشیدند. در بحبوحه اعتراضات، عراق مناسبات دیپلماتیک خود با سوئد را قطع کرده و مجوز شرکت سوئدی اریکسون را به حالت تعلیق درآورد.

خبر آنلاین به نقل از بلومبرگ نوشت، همچنین در پی اهانت به قرآن کریم توسط یک گروه افراطی در کوپنهاگ، دولت دانمارک به دنبال فشارهای کشورهای عربی و اسلامی و محکومیت گسترده این اقدام شنیع، در بیانیه‌ای چنین اقدامی را یک اقدام شرم‌آور و تحریک‌آمیز توصیف کرد

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار