| کد مطلب: ۱۱۴۳۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد

هشدار؛ یخبندان شدید در این مناطق کشور برای شنبه

برای صبح فردا شنبه در این مناطق یخبندان را خواهیم داشت.

هشدار؛ یخبندان شدید در این مناطق کشور برای شنبه

به گزارش آرمان ملی آنلاین، کارشناس هواشناسی اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وقوع یخبندان برای صبح فردا (شنبه) در شهرستان‌های قاینات و سربیشه پیش‌بینی می‌شود که کشاورزان بویژه زرشکاران مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

سمیه لطفی افزود: همچنین برای صبح فردا در ارتفاعات درمیان، بیرجند، سرایان، فردوس و زیرکوه وقوع یخبندان را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: با توجه به الگوی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی با تقویت ناپایداری‌ها تا امشب وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک را برای استان پیش‌بینی می‌کنیم و انتظار داریم که بادهای شدید تا خیلی شدید باعث خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی و همچنین در نقاط مستعد، وقوع طوفان گرد و خاک شود.

کارشناس هواشناسی اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به سرعت ورزش، احتمال بروز خسارت بر اثر وزش بادها وجود دارد.

لطفی عنوان کرد: در پاره‌ای از نقاط استان رگبار و رعد و برق و در مناطق کوهپایه‌ای بارش تگرگ و برخورد صاعقه برای امروز پیش بینی شده که انتظار می‌رود بارش‌ها هم در این مدت از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی ادامه داد: در نقاطی از شمال غرب استان از شهرستان‌های سرایان، فردوس، طبس، عشق آباد و بشرویه وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر را خواهیم داشت.

لطفی اظهار کرد: هشدار سطح نارنجی هم برای وزش بادهای شدید، بارش شمال در غرب استان و وقوع یخبندان در شهرستان‌های قاین و سربیشه برای صبح شنبه صادر شده است.

وی افزود: براساس این هشدار جمع آوری محصولات قابل برداشت انتقال به مکان‌های سرپوشیده توصیه می‌شود، همچنین خودداری از چرای دام یا اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌های فصلی، لایروبی کانال‌ها و جوی‌های آب و آبروها و کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و مرغداری‌ها و توجه به استحکام پوشش گلخانه‌ها، سازه‌های موقت و بنرهای تبلیغاتی توصیه می‌شود.

 

 

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار