| کد مطلب: ۱۱۳۹۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد

رخدادهای زمین لرزه؛

بجنورد ۶ بار لرزید

در هفته ای که گذشت؛ بجنورد استان خراسان شمالی با ۶ زمین‌لرزه لرزید و هجدک استان کرمان زلزله ۴.۱ و کهک استان قم زلزله ۳.۲ را تجربه کردند.

بجنورد ۶ بار لرزید

به گزارش آرمان ملی آنلاین، در هفته گذشته در دلوار استان بوشهر زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ رخ داد و بجنورد استان خراسان شمالی زلزله‌هایی به بزرگای ۴.۱ در عمق ۸ کیلومتری، ۴.۷ در عمق ۹ کیلومتری، ۳.۳ در عمق ۷ کیلومتری، ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری و زمینلرزه بزرگی به بزرگای ۵.۱ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز این رخدادهای لرزه‌ای در ۱۲ کیلومتری بجنورد، ۲۰ کیلومتری حصارگرمخان و ۳۵ کیلومتری اسفراین این استان به ثبت رسیده است. زلزله ۲.۸ در عمق ۱۱ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

به اعتقاد متخصصان این حوزه احتمالا گسل قره بیل عامل این فوج لرزه‌ها در بجنورد بوده است. 

همچنین هجدک استان کرمان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ را تجربه کرد و کهک استان قم با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ لرزید.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۳۱ شهریور

در خوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸ و در رباط قره بیل استان خراسان شمالی زلزله ۲.۵ رخ داد.

در سپید دشت استان لرستان زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در ۱۸ کیلومتری سپید دشت، ۳۱ کیلومتری زاغه و ۴۳ کیلومتری خرم آباد این استان بوده است.

دلوار استان بوشهر با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری دلوار، ۲۴ کیلومتری خورموج و ۲۸ کیلومتری اهرم این استان گزارش شد.

یکشنبه اول مهر

در اهر استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵، به ثبت رسید.

بجنورد استان خراسان شمالی بعد از زلزله‌هایی به بزرگای ۴.۱ در عمق ۸ کیلومتری، ۴.۷ در عمق ۹ کیلومتری، ۳.۳ در عمق ۷ کیلومتری، ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری، زمینلرزه بزرگی به بزرگای ۵.۱ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد که رومرکز این رخدادهای لرزه‌ای در ۱۲ کیلومتری بجنورد، ۲۰ کیلومتری حصارگرمخان و ۳۵ کیلومتری اسفراین این استان به ثبت رسیده است. زلزله ۲.۸ در عمق ۱۱ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

سمنان استان سمنان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۴ کیلومتری زمین لرزید و رومرکز آن در ۶۵ کیلومتری سمنان، ۷۰ کیلومتری سرخه و ۷۸ کیلومتری مهدی شهر این استان بوده است.

رونیز استان فارس نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۵ کیلومتری رونیز، ۳۰ کیلومتری سروستان و ۳۲ کیلومتری خرامه این استان بوده است.

دوشنبه ۲ مهر

در مراوه تپه استان گلستان زلزله‌ ۲.۶ به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۳ مهر

در مراوه تپه استان گلستان زلزله‌های ۲.۶، ۲.۵ و ۲.۹ رخ داد.

چهارشنبه ۴ مهر

در سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۹، در نودژ استان کرمان زلزله ۲.۶، در جاجرم استان خراسان شمالی زلزله ۲.۵، در نودژ استان کرمان زلزله ۲.۶ و در جاجرم استان خراسان شمالی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

کهک استان قم زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد که کانون این رخداد لرزه‌ای در ۸ کیلومتری کهک، ۱۵ کیلومتری جمکران و ۲۰ کیلومتری قم این استان گزارش شد.

برازجان استان بوشهر با زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۱۷ کیلومتری برازجان، ۲۰ کیلومتری تنگ ارم و ۲۶ کیلومتری کلمه این استان گزارش شد.

پنج‌شنبه ۵ مهر

هجدک استان کرمان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۸ کیلومتری زمین را تجربه کرد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۱ کیلومتری هجدک، ۲۷ کیلومتری چترود و ۳۴ کیلومتری کاظم آباد این استان بوده است. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

جمعه ۶ مهر 

در راور کرمان زلزله ۲.۵ر خ داد.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار