| کد مطلب: ۱۱۳۸۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

گازوئیل به جای بنزین در اصفهان!

اشتباه غیرعمدی یک جایگاه سوخت در شهرضا باعث شد تا نزدیک به ۶۰ دستگاه خودروی سواری که به جای بنزین، گازوئیل در باک اتومبیل‌های خود تخلیه کرده بودند با مشکل مواجه شوند

گازوئیل به جای بنزین در اصفهان!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان روز چهارشنبه درباره این حادثه توضیح داد: این اتفاق دیشب در یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت شهرضا در محور اصفهان - شیراز رخ داد و سهل‌انگاری عوامل جایگاه باعث شد تا محموله گازوئیل بر اثر بی‌توجهی در مخزن بنزین تخلیه شود.

عبدالله گیتی‌منش افزود: بررسی اولیه نشان می‌دهد که عوامل جایگاه متوجه این اشتباه نشده و همه محموله گازوئیل در مخزن بنزین تخلیه شده است.

وی ادامه داد: این کار سبب تحویل سوخت گازوئیل به جای بنزین به خودروهای سبکی که به این جایگاه مراجعه کرده بودند، شد.

گیتی‌منش با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ دستگاه خودرو در این جایگاه به جای بنزین، گازوئیل دریافت کردند، خاطرنشان کرد: این خودروها دچار مشکل شدند و برخی از آنها نیز در راه ماندند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد قانونی با عوامل این سهل‌انگاری در جایگاه سوخت مذکور صورت می‌گیرد، ابراز کرد: طبق آخرین گزارش دریافتی، جایگاهداری که این اشتباه در آن اتفاق افتاده، تقبل کرده است تا با هزینه خود، خودروهایی را که بدلیل این حادثه دچار مشکل شدند، منتقل و برای تعمیر آنها اقدام کند.

گیتی‌منش درباره اینکه ورود گازوییل به باک خودروهای بنزین‌سوز چه مشکلی ایجاد می‌کند، توضیح داد: شاخص نقطه اشتعال (فلش پوینت) برای بنزین، آزاد است، زیرا این سوخت در حالت عادی نیز احتمال اشتعال دارد و حالت احتراق موتور خودروهای سبک با این شاخص تنظیم شده است.

وی افزود:، اما گازوئیل برای موتور خودروهای سنگین که نیاز به نقطه اشتعال پایین ندارد، تعریف شده است بنابراین اگر گازوئیل وارد باک خودروهای بنزین‌سوز شود سبب ایجاد مشکل در موتور خواهد شد.

استان اصفهان بیش از ۳۰۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و گازوئیل (نفت گاز) و ۱۶۴ جایگاه سی ان جی دارد.

شهرضا در ۷۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

منبع : خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار